همشهری آنلاین: جانشین سازمان اطلاعات سپاه، میانگین سن تروریست‌ها ۲۰ را ۲۵ سال اعلام کرد و افزود، از تروریست‌ها و دستوردهندگان به آنها انتقام می‌گیریم.

سردار نجابت

سردار محمدحسین نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس، در تشریح حوادث تروریستی در تهران اظهار داشت: 3 نفر تروریست که میانگین سن آنها بین 20 تا 25 سال بود، صبح امروز (چهارشنبه 17 خرداد) حدود ساعت 10 و 15 دقیقه در پوشش اینکه می‌خواهند با نمایندگان مردم ملاقات کنند، به درب مراجعات مردمی ساختمان مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند.

نجات ادامه داد: از آنجا که این افراد بسته‌ای همراه خود داشتند، محافظ درب ورودی به آنها مشکوک شده و موقعی که می‌خواست آنها را بازرسی کند، این افراد با محافظ درگیر می‌شوند و او را به شهادت می‌رسانند.

وی تصریح کرد: تروریست‌ها سپس بلافاصله وارد سالن مربوط به مراجعات مردمی می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید در آن سالن همیشه تعدادی افراد حاضر هستند که خواستار دیدار و ملاقات با نمایندگان هستند و اگر آن نماینده در صحن پارلمان حضور نداشته باشد، آنها در دفتر کار با نماینده ملاقات می‌کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه افزود: این تروریست‌ها بلافاصله بعد از اینکه وارد این سالن می‌شوند مردم را به رگبار می‌بندند که متأسفانه تعدادی از هموطنان بیگناه ما در این محل مراجعات مردمی به شهادت می‌رسند.

سردار نجات با بیان اینکه تروریست‌ها مسلح به مسلسل و تعداد قابل‌توجهی کیف خشاب بودند، گفت: آنها می‌خواستند وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی شوند که با اقدام به‌موقع نیروهای حفاظت مجلس روبرو می‌شوند و نمی‌توانند وارد منطقه‌ منتهی به ساختمان پارلمان شوند و برای همین مجبور می‌شوند به یکی از طبقات ساختمان مراجعات مردمی پناه ببرند که در آنجا در مواجهه با کارمندان، تعدادی از این عزیزان را هم به شهادت می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: با اطلاع به یگان عملیات ویژه حفاظت سپاه، بلافاصله این یگان وارد شده و با کمک و پشتیبانی نیروی انتظامی، ظرف حدود یک ساعت این تروریست‌ها را که مجبور شده بودند در یکی از این طبقات مخفی شوند، به محاصره درمی‌آورند که در مواجهه با یگان ویژه هر 3 تروریست به هلاکت می‌رسند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: تقریبا همزمان با این عملیات تروریستی، دو نفر تروریست دیگر نیز در حرم امام(ره) اقدام به عملیات کرده و وارد کفشداری شدند و همان‌طور که می‌دانید، مأموران کفشداری از نیروهای داوطلب مردمی هستند.

سردار نجات ادامه داد: تروریست‌ها یک نفر را در اینجا به شهادت رساندند و سپس نیروهای انتظامی آنها را تعقیب کرده و با آنها درگیر شدند که طی آن، یکی از تروریست‌ها اقدام به انفجار انتحاری کرده و دیگری هم به دست مأموران کشته می‌شوند که در اثر انجام انفجار انتحاری نیز چند نفر از مردم و زوار حرم زخمی می‌شوند.

وی گفت: این دو اقدام یک هفته بعد از جلسه مشترک آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه صورت گرفت که هم آمریکا و هم این دولت طبق اسناد، به وجود آورنده داعش هستند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: اینکه این دو عملیات یک هفته بعد از این جلسه برگزار می‌شود، یعنی هم آمریکا و هم رژیم سعودی به مزدوران خود دستور داده بودند که دست به این کار بزنند و آنها هم آمدند و علی‌رغم اینکه تعدادی از مردم و پاسداران ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند به هدف خود برسند.

سردار نجات با بیان اینکه هیچ خلل امنیتی نداریم، افزود: هدف تروریست‌ها ضربه زدن به مجلس بود که در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

وی ادامه داد: در طول این درگیری، یعنی از زمان ورود تروریست‌ها تا وقتی یگان ویژه وارد عملیات می‌شود، مجلس در امنیت کامل بود و ضمن اینکه بچه‌های ما در این طبقه در حال درگیری با تروریست‌ها بودند، جلسه علنی بدون هیچ اختلالی ادامه داشت.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه درخصوص ملیت تروریست‌ها نیز گفت: طبق فیلمی که آنها از خودشان ضبط و توسط شبکه داعش پخش کردند، این تروریست‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند اما اینکه ملیت آنها متعلق به کدام کشور است، هنوز معلوم نیست.

سردار نجات در پایان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران ثابت کرده که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و هرچند امروز با کمک برادران نیروی انتظامی توانست تروریست‌ها را به هلاکت برساند اما هم از آنها و هم از دستور دهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت.

کد خبر 372531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha