جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۹ خرداد در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن شهادت جمعی از روزه‌داران توسط تروریست‌ها گفت: اینها مهمان خدا بودند و مظلوم کشته شدند و این مظلومیت هم برای ملت ایران تزریق بیداری و هوشیاری بود و هم برای خودشان منشأ تقرب.

وی با بیان اینکه شهادت برای ما کرامت است، گفت: شهادت ارث اولیاست و مردم ما با این تحفه الهی انس دارند و با این خون‌ها به خدای متعال تقرب می‌جویند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حادثه تروریستی که از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است، امام (ره) در وصیتنامه‌شان رژیم آمریکا را تروریسم به ذات معرفی کرده و اساساً بنا و بنیان اینها در شرارت و قتل و غارت است.

صدیقی افزود: اینها از روز ننگین خودشان جز شرم برای ملت‌ها چیزی نداشتند و بعد هم رژیم صهیونیستی را به عنوان کانون ترور در این منطقه کاشتند و تروریسم دولتی را دامن زدند و یکی از مأموریت‌های این رژیم، همین ترورهاست.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب شکوهمند عقلانی، وحیانی، عرفانی و احساسی ما که یک مجتهد عارف و مجاهد، عاقل این انقلاب را در دنیا محقق فرمودند و شرق و غرب را به حیرت درآوردند، در جریان جنگ تحمیلی علیه ما این روحیه جهادی که در جوان‌های ما عشق به شهادت، نترسیدن از مشکلات و تحریم‌ها، ما را پیروز کرد؛ پیروزی خون بر سلاح و پیروزی مکتب بر بی‌دینی بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران داعش را عصاره همه شرارت‌ها و بی‌هویتی‌ها نامید، گفت: با نام الله‌اکبر می‌آیند و با شعارهای اسلامی می‌آیند اما اینها کپسولی است که روپوش آن زیباست. امروز هم این جریان منحط دست‌ساز انگلیس و آمریکا نه خط قرمز دینی دارد و نه بینش درست جهانی و نه عقل تحلیلگر دارند و نه رحم و مروت دارند؛ کشتن کودک، زن و مرد در مسجد، آنها مانند درنده‌ها و وحشی‌های جنگلی کارشان است.

صدیقی با اشاره به فجایع دهه ۶۰ گفت: نیروهای خطرناکی که شبکه‌ای بودند و بخشی از جوان‌های کشور ما را در وادی قتل و آدم‌کشی قرار دادند، آنها هم ابتدا دم از نهج‌البلاغه و مقابله با آمریکا می‌زدند اما نوک پیکان آمریکا شدند، اولیای الهی را به خاک و خون کشیدند؛ مانند آیت‌الله دستغیب، شهید مدنی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولین نظام و نخبگان کشور که موتور تدبیر کشور با آنان گرم بود و حرکت می‌کرد و شخصیت‌های بی‌نظیر مانند شهید مطهری و بهشتی را به شهادت رساندند، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ما را ترور کردند؛ این چه ظرفیت، انقلاب، عظمت و ملتی است که این همه مشکلات را هضم کرد و هر خونی که ریخته شد، شتاب مردم در مسیر انقلاب و ولایتمداریشان افزون تر می شود.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، این حوادث تروریستی یک ترقه‌ای بود، گفت: مردم ما از این ترقه‌ها نمی‌ترسند اما این یک هشدار بود که برخی دهه شصت را فراموش و تجاهل نکنند.

صدیقی با بیان اینکه عده‌ای دهه ۶۰ را نشناختند، گفت: این جلادهای کودک‌کش و آدم‌کش را جلاد نمی‌دانند، اما اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی‌فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند. جای بسی تأسف است که چطور روی‌شان می‌شود که خودشان در این جریان‌ها بوده‌اند و حالا این‌گونه حرف می‌زنند؛ مگر هویت شما تغییر کرده است، مگر ملت و شهدا را از خودتان جدا می‌دانید؟

وی با بیان اینکه این حرکت تروریستی نیز در ادامه همان حوادث دهه ۶۰ است، تصریح کرد: امروز که در اقتدار بیشتری قرار داریم، این اتفاق‌ها هیچ ضربه‌ای وارد نمی‌کند و از مقابله با استکبار جهانی و آمریکا عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این حادثه جا دارد از متانت و روح مقاومت آحاد مردم که خم به ابرو نیاوردند، تشکر کرد. دشمن کور خوانده است، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی همچنین با تشکر از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مسئولین امنیتی گفت: همه نابکاران به درک واصل شدند و مجلس شورای اسلامی نیز دقیقه‌ای در کارش وقفه ایجاد نشد؛ این نشان دهنده آن است که این نظام، نظام عاشورایی است و پرچم آن به دست فقیه شجاع، خودساخته و متوکل به خداست و این چیزها تزلزلی در حرکت دینی و انقلابی مردم ما پیش نخواهد آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در روز ۱۴ خرداد گفت: جریان انقلاب با رهبری امام (ره) یک حادثه تاریخی ابتر نبود، بلکه مانند جریان عاشورا، یک جریان مستمر است؛ یک جریان فکری است که ادامه دارد.

صدیقی با بیان اینکه امام (ره) اسلام را احیا کرد، اظهار داشت: حضرت آقا نکاتی را برای ادامه نهضت بیان فرمودند که رمز پیروزی و رمز بقای انقلاب ما بود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: انتخابات سال ۹۶ برای ما نقطه عطف و عزت و آبرو بود، مردم به شرق و غرب برای چندمین بار نه گفتند، بیعت آرمان‌های امام (ره) و شهدا بود؛ اما نکاتی که حضرت آقا فرمودند، جمعیت عظیمی که تلاش کرد و نامزدشان رأی نیاورد و چه آنهایی که نامزدشان رأی آورد، آحاد آنها لشگر ولایت بودند و اعلامی برای ادامه راه امام (ره) بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنهایی که رأی نیاوردند از خودشان ظرفیت نشان دادند، گفت: حضور آنها صحنه را گرم‌تر کرد و آنهایی هم که رأی آوردند، باید ظرفیت داشته باشند و کسی را تحقیر نکنند؛ این آرا، آرای به نظام مقدس و رأی دادن به خون شهیدان است.

صدیقی با اشاره به هشدار قرآن به ارتداد سیاسی گفت: خط انقلاب را تغییر می‌دهید؟ این انقلاب و این خون برای پیاده شدن اسلام است و اسلامی شدن جمهوری ما به ولایت است و من به عنوان یک طلبه که عضو هیچ تشکل سیاسی نیستم و رنگ سیاسی ندارم و عرایضی که دارم از پایگاه حزبی نیست، می‌گویم جناب رئیس‌جمهور و همه کسانی که سکان کشور را به امانت به شما دادند، اگر قدرت می‌خواهید، ولایتمداری، با مردم بودن، هوای پابرهنگان را داشتن و با اشرافیت فاصله گرفتن است.

وی با بیان اینکه استقلال با بهای گرانی به دست ما آمده است، تأکید کرد: مردم گرسنگی‌ها، زندان‌ها و سختی‌ها تحمل کردند، کشته‌ها دادند تا زیر یوغ آمریکا نباشند، یکی از جاذبه‌های انقلاب ما که جوان‌های دنیا هم تحت تأثیر ما هستند، همین بیرون آمدن از چمبره سلطه‌ آمریکاست. جوان‌ها مقلد و پیرو امام (ره) هستند، دنیای غیر مسلمان هم حزب‌الله لبنان را الگو می‌داند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما سر سفره شهدا نشسته‌ایم، بیایید حرف‌هایمان در چارچوب‌های شرعی و اخلاقی باشد، هیچ‌ گروهی را تحقیر نکنیم و به کسی متلک نگوییم و مقابل پرچمدار و علم‌دار و منشأ مشروعیت خودمان حرفی نزنیم تا دشمن نگوید در این نظام افرادی هستند با قانون نظام مسئولیت به عهده گرفته‌اند اما نقش اپوزیسیون ایفا می‌کنند، این زیبنده هیچ‌کس نیست تا چه برسد به کسی که در لباس روحانیت است و باید الگوی اخلاقی جامعه باشد و در همین راستا وقتی مقام معظم رهبری نکته‌ای در مورد چیزی می‌گوید، باید رؤسای قوا حریم نگه دارند.

صدیقی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: آقا در جمع دانشجویان فرمودند این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که برای آموزش و پرورش در بیرون از مرزها بیگانگان به ما برنامه دهند؛ گیرم که هیچ مشکلی هم نداشته باشد، ما از رؤسای قوا توقع داریم از امام (ره) جلو نیفتند و حرمت ولایت را حفظ کنند.

وی بابیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت داریم، خاطرنشان کرد: رمز وحدت ما «ولایت» است.

کد خبر 372588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha