شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناتو اعلام کرد به همراه نیروهای امنیتی افغانستان شنبه 18 شهریور در عملیات گسترده ای در جنوب افغانستان دستکم 40 مظنون طالبان را کشته و بسیاری از پناهگاه‌های شبه‌نظامیان را از بین برده اند.

به گزارش منابع خبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرده از ابتدای شرو ع آخرین حمله گسترده این سازمان در هفته گذشته در استان قندهار در جنوب افغانستان تاکنون بیش از 300 شورشی طالبان کشته شده اند.
حمله روز شنبه نیروهای ناتو علیه طالبان پس از نشست فرماندهان ناتو در لهستان برای تصمیمگیری برای ارسال تعداد بیشتر نیرو به افغانستانن و تشدید حملات علیه طالبان صورت گرفته است.

در همین حال روز شنبه هزاران تن از مردم افغانستان با برپایی مراسمی یاد و خاطره‌ احمد شاه مسعود، فرمانده‌ مبارزه با طالبان را گرامی داشتند.

احمد شاه مسعود دو روز قبل از وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 بر اثر یک بمب‌گذاری انتحاری در شمال افغانستان جان خود را از دشت داد.

حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان در مراسمی که به همین منظور در ورزشگاه کابل برگزار شد گفت:مسعود شهیدی بزرگ برای این سرزمین بود و همه‌ فرزندان میهن امروز آماده‌اند تا مانند او جان خود را برای داشتن کشوری آزاد فدا کنند.

کرزای افزود: ما هنوز آزاد نشده‌ایم و کودکان کشورما چون گذشته در کابل جایی که مردم در حملات تروریستی شهید می‌شوند، به کام مرگ کشانده می‌شوند.

کد خبر 3727

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز