همشهری‌آنلاین: دادگاه عالی انتخابات برزیل میشل تمر، رئیس جمهور این کشور را در سمت خود ابقا و ادعاها درباره نقض قوانین مالی توسط ستاد انتخاباتی او را رد کرد.

بدين ترتيب، دادگاه عالی برزیل تصمیم گرفت ميشل تمر، رئیس‌جمهور اين کشور در پرونده اتهام فساد، برکنار نشود.

قضات پس از چهار روز رایزنی با چهار رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف او را در سمتش ابقا کردند. بسیاری این پرونده را آزمونی در‌این‌باره می‌دانستند که‌ آیا تمر در بحبوحه رسوایی مالی شدید و محبوبیت تک رقمی می‌تواند در سمت خود باقی بماند یا خیر.

ماه گذشته، سندی فاش شد که بر اساس آن، تمر در حال تأیید پرداخت حق‌السکوت به ادواردو کونها، رئیس سابق مجلس نمایندگان برزیل  بود.

ادواردو كونها هم پیمان سابق تمر  است و براي گذراندن پانزده سال حبس خود به اتهام فساد و پولشویی در زندان است.

بلافاصله پس از این رویداد، جزئیات موضوعی دیگر فاش شد؛ تمر به سبب ادعاها در ارتباط با پذیرش باج تحت تحقیق قرار گرفت.

اور هر گونه ارتکاب کار خلاف را رد کرد و وعده داد بر سر قدرت باقی می ماند. پرونده مربوط به تأمین مالی ستاد انتخاباتی کمی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و توسط یکی از احزاب بازنده مطرح شد. در این پرونده ادعا شده است که ستادهای انتخاباتی دیلما روسف، رئیس‌جمهور وقت برزیل و تمر رقیب او - که در آن زمان نامزد معاونت ریاست جمهوری بود از طریق دریافت پول‌های غیر قانونی تقویت شدند .

تمر سال گذشته و پس از استیضاح و برکناری روسف بر سر مدیریت غیر قانونی بودجه فدرال، رئیس‌جمهور شد.

ادعاها درباره تأمین مالی کمپین انتخاباتی طی ماه‌های اخیر و با اقرارنامه امضا شده توسط مدیران اجرایی کنونی و سابق شرکت اودربرشت که در زمینه ساخت و ساز فعال است تقویت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیران اجرایی این شرکت جزئياتی تکان‌دهنده در ارتباط با پرداخت میلیون‌ها دلار رشوه و کمک‌های انتخاباتی غیر قانونی فاش کردند.

این در حالی است که تقریبا هر هفته تظاهراتی در برزیل برای برکناری تمر برگزار می شود. محبوبیت تمر در بحبوحه مطرح شدن ادعاهایی در ارتباط با فساد، به شدت کاهش یافته است.

کد خبر 372705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha