همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اعلام آمادگی برای انجام پروژه‌های عمرانی گفت: این قرارگاه سال گذشته براساس اولویت ۶۰پروژه عمرانی را در دستور کار قرار داده که تمامی این پروژه ها تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عبادالله عبداللهی

به گزارش ایرنا، سردار عبادالله عبداللهی روز شنبه در آیین بهره برداری از خط هفت مترو پایتخت اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که در سال‌های اخیر بر کشوراعمال شده، مدیریت جهادی توانسته پروژه‌های بسیاری را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دوران دفاع مقدس از جمله سنگرسازی، تونل سازی و پل سازی گفت: امروز این تجارب بعد از دوران دفاع مقدس به گونه‌ای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپاه با تدبیری که داشت، توانست مردم را در قالب بسیج سازماندهی کند.

عبداللهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را مجری طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در کشور دانست و افزود: امروز این قرارگاه با همان ساختاری که در دوران دفاع مقدس داشت با به کارگیری پیمانکاران بخش خصوصی و مردمی فعالیت خود را ادامه می‌دهد و در حال حاضر 200هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، عمرانی مترو است، گفت: تاکنون با توجه به شرایط تحریم ها، پروژه‌های عظیمی توسط این قرارگاه انجام شده که در سال 95، با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، پروژه‌های بزرگی از جمله 60پروژه براساس اولویت درنظر گرفته شده و 126 هزار میلیارد ریال هزینه شده که این پروژه‌ها تاکنون پیشرفت 76 درصدی داشته و تمام آنها تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار کرد: عاید این پروژه‌ها برای کشور 140 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه خط هفت مترو به عنوان طولانی ترین خط مترو، پنجاهمین پروژه از 60 پروژه‌ای است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده و به بهره برداری می‌رسد، گفت: طول این خط 22 کیلومتر با 22 ایستگاه است که در این مسیر، علایم، ارتباطات و واگن باید در چند مرحله، انجام شود و با توجه شرایط تهران، حفاری تونل‌ها با موانع و مشکلات بسیاری انجام شد.

سردار عبداللهی با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: احیای خطوط مترو، پل و تراموا به صورت ترکیبی می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد که با وجود بحث نقدینگی و تامین مالی، بعضی از پروژه‌ها، زمان‌بر می‌شود که باید توجه ویژه ای در این حوزه شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: وسعت خطوط مترو کشور 350کیلومتر است که 254 هزار کیلومتر از آن معادل 72درصد عظیم ترین پروژه مترو توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 کیلومتر حفاری تونل در مترو مشهد و 10 کیلومتر حفاری تونل برای مترو قم توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام شده، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت بسیار بالای قرارگاه خاتم الانبیا، در صنعت تونل سازی، مترو و سایر پروژه ها آمادگی داریم که سالیانه حفاری تونل ها برای مترو را انجام دهیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه با روحیه جهادی در مقابل تهدیدها غالبیم، خاطرنشان کرد: در دورانی که سخت ترین شرایط و تحریم ها را داریم، انگیزه جوانان ما ارتقا پیدا می کند، اقتصاد مقاومتی با توانمندی، عناصر کشور را در مقابل تحریم ها تقویت می کند، هرچند که ما بازهم وابستگی داریم و هر تیمی که روی کار بیاید، ما در خدمت مردم هستیم.

به گزارش ایرنا، 22 کیلومتر از 27 کیلومتر خط هفت مترو پایتخت با هفت ایستگاه مسافرگیری روز شنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری پایتخت به بهره برداری رسید.

کد خبر 372748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha