همشهری آنلاین: وزیربهداشت گفت: مرکز تحقیقاتی جمع آوری کننده شواهد علمی در حوزه سلامت ایران (مرکز کاکرین ایران) در تصمیم‌سازی صحیح در درمان بیماری‌ها طی یک دهه گذشته تاثیر بسزایی داشته است و توانسته مقالات مناسبی را در دسترس دانشمندان قرار دهد.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، سید حسن هاشمی، در آیین راه اندازی مرکز تحقيقاتی جمع آوری کننده شواهد علمی در حوزه سلامت ایران (مرکز کاکرین ایران) که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان اینکه آغاز به کار این مرکز به بهره‌مندی بیشتر محققان از دستاوردهای بین‌المللی کمک می‌کند، افزود: مرکز کاکرین ایران در تصمیم‌سازی صحیح در درمان بیماری‌ها طی یک دهه گذشته تاثیر بسزایی گذاشته است و توانسته مقالات مناسبی را در دسترس دانشمندان قرار دهد.

وزیربهداشت گفت: در طول یک دهه گذشته اثرات و فواید کاکرین به‌ خصوص برای تصمیم‌سازی در درمان بیماری‌ها را شاهد بودیم، مقالاتی که از این موسسه در دسترس همه پزشکان جهان قرار گرفته، توانسته در تصمیم‌سازی صحیح برای درمان بیماری‌ها تاثیر بسزایی بگذارد. درواقع دسترسی دانشمندان به این مقالات توانسته است، زمینه ارائه خدمات بهتر را اعم از تشخیصی و درمانی فراهم کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آغاز به کار رسمی مرکز کاکرین در ایران این فرصت را فراهم می‌کند تا محققان و پزشکان از نزدیک از دستاوردهای دانشمندان بین‌المللی در قالب ارائه مقالات مروری بهره‌مند شوند و امیدواریم که با بهره گیری از این مجموعه در تصمیم سازی برای حوزه درمان اقدامات جدی تری صورت بگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود اینکه محققان ما در این زمینه فعالیت‌هایی داشته اند، گفت: امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم محققان ایرانی به خصوص محققان جوان را ورزیده تر کنیم و شاهد دستاورد خوبی در این زمینه باشیم.

هاشمی با تاکید بر این که کاکرین سرویس جدیدی است، گفت: طبیعی است که در دهه‌های آینده این مرکز اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. البته بخشی از آن هم به توان پژوهشی کشور بازمی‌گردد. هرچه محققان ورزیده تر شوند، رزومه پربارتری را به خود اختصاص داده و امتیازهای خوبی مي‌گيرند.

کد خبر 372749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha