شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

رمضان به نیمه رسیده و شاید همین تحول تقویمی بیش از همیشه بانی تغییر هم باشد.

كم‌شدن ذوق و شوق روزهاي ابتدايي ‌ماه مبارك براي تماشاي فيلم در نيمه‌شب از يك سو و واقعه تروريستي اخير تهران هم از سوي ديگر باعث شده از اشتياق شهروندان براي ديدن فيلم در سالن‌هاي تاريك كاسته شود. هر چند نمايش فيلم‌ها همچنان ادامه دارد اما جز قسمت دوم «نهنگ عنبر» ساير آثار روي پرده چندان به دل مخاطبان ننشسته‌اند. در اين ميان، خبرهايي متفاوت و اميدواركننده از شبكه نمايش خانگي به گوش مي‌رسد.

  • ماجراي محمد

به فاصله يكي دو روز پس از ماجراي نيمروز داغ 17خرداد تهران، تهيه‌كنندگان بهترين فيلم سي و پنجمين جشنواره فجر در تدارك عرضه آن در شبكه نمايش خانگي هستند. «ماجراي نيمروز» به كارگرداني محمدحسين مهدويان و تهيه‌كنندگي سيدمحمود رضوي در اكران نوروز امسال روي پرده رفت و با حدود 5ميليارد تومان فروش از پرده‌ها پايين آمد.

شباهت ماجراهاي فيلم با آنچه چهارشنبه هفته گذشته در تهران رخ داد و ارائه روايتي دست‌اول از فجايع منافقين در تهران دهه 60 باعث مي‌شود نسخه خانگي ماجراي نيمروز هم با استقبال مواجه شود. پوسترها با برچسب «به‌زودي» تحويل فروشندگان شده و احتمالا خود فيلم هم پيش از عيد فطر به بازار مي‌آيد تا دستپخت تماشايي مهدويان و گروهش مهمان خانه‌ها شود.

ديگر فيلمي كه در نوبت ورود به شبكه نمايش خانگي است و خيلي‌ها از مدت‌ها پيش انتظارش را مي‌كشند، «محمد رسول‌الله(ص)» است. مجيد مجيدي كه اين روزها در هند «پشت ابرها» را براي نمايش آماده مي‌كند، روايتي كم‌نظير از دوران كودكي پيامبر اسلام براي نمايش روي پرده بزرگ آماده كرد اما بي‌ترديد ديدن آن در قاب نمايشگرهاي خانگي هم خالي از لطف نخواهد بود.

پيش از اين گفته مي‌شد محمد رسول‌الله(ص) شايد در چند قسمت روي آنتن تلويزيون برود اما شبكه نمايش خانگي باز هم گوي سبقت را از تلويزيون ربود و نسخه ويدئويي آن را پيش از عيد فطر به بازار مي‌فرستد.

  • گشت و آلبالو

حالا كه اين متن را مي‌خوانيد، 2فيلم پرحاشيه «پنجاه كيلو آلبالو» و «گشت‌2» هم به شبكه نمايش خانگي آمده و با استقبال مواجه شده‌اند. 50 كيلو آلبالو به كارگرداني ماني حقيقي از فيلم‌هاي پرفروش سال گذشته بود كه نمايش عمومي آن با حواشي فراواني دست به گريبان شد. اين حواشي تا آنجا پيش رفت كه وزير وقت ارشاد صدور مجوز توليد و نمايش فيلم را اشتباه دانست.

به هر تقدير، چند روزي است نسخه ويدئويي كمدي سبك حقيقي با مميزي چنددقيقه‌اي منتشر شده تا مردم پس از حدود يك سال موفق به ديدن آن شوند. ورود گشت‌2 سعيد سهيلي به بازار خانگي هم پاتك صاحبان فيلم براي كساد كردن بازار قاچاق كساد بود، با اين توجيه كه جلوي ضرر را از هر كجا بگيريد، سود است!

  • دوباره قصه شهرزاد

شبكه نمايش خانگي همزمان با نزديك شدن به روزهاي عيد سعيد فطر يك ارمغان ويژه هم براي مخاطبانش دارد. اگر همه‌‌چيز طبق برنامه پيش برود و قول تهيه‌كنندگان قول باشد، نخستين قسمت فصل دوم سريال محبوب «شهرزاد» در آخرين دوشنبه سومين‌ ماه بهار يعني 29خرداد به بازار مي‌آيد و قرار دوشنبه‌هاي شهرزادي از سر گرفته مي‌شود.

استقبال عجيب مردم از فصل اول باعث شد معادله هميشگي پخش و البته كيفيت توليد سريال در شبكه نمايش خانگي دگرگون شود و حالا هر مجموعه ديگر براي رقابت با شهرزاد راهي دشوار پيش‌رو دارد. فارغ از اينكه فصل دوم شهرزاد بتواند تجربه فصل اول را تكرار كند يا نه، چيزي كه مشخص است اينكه سليقه مخاطبان براي دست به جيب شدن در شبكه نمايش خانگي به پيش و پس از شهرزاد تقسيم شده است.

کد خبر 372771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha