شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

معاون نظارتی بانک‌مرکزی معتقد است سال ۹۶ سال ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی خواهد بود و با قوانینی که اختیارات قابل توجهی به بانک مرکزی داده‌ می‌توان از فعالیت غیرمجازها جلوگیری کرد.

فرشاد حيدري در برنامه تيتر امشب، گفت: در طول سال‌هاي گذشته تا امروز 928مجوز براي صرافي‌ها صادر شده و اين تعداد صرافي به‌صورت مجاز فعاليت مي‌كنند، همچنين مجوز 222صرافي به‌دليل تخلفات باطل شده و 425صرافي هم به‌صورت غيرمجاز فعاليت مي‌كنند كه براي پلمب آنها به نيروي انتظامي اطلاع داده شده است. او با تأكيد بر اينكه مردم در زمان مراجعه به صرافي‌ها حتما به مجاز يا غيرمجاز بودن آنها توجه كنند، افزود:

در مورد شركت‌هاي ليزينگ هم تعداد شركت‌هايي كه به نام ليزينگ در اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده‌اند به 300واحد مي‌رسد كه 50واحد از آنها توانسته‌اند مجوز بانك‌مركزي را بگيرند، پس در مورد ليزينگ‌ها نيز هموطنان بايد به مجوز فعاليت آنها توجه كنند. او همچنين اظهار كرد: هم‌اكنون 5تعاوني اعتبار غيرمجاز در كشور داريم كه بعضا در حال دريافت مجوز بوده و تعدادي هم داراي مشكلاتي هستند كه مراحل رصد آنها در حال اتمام است.

  • احتمال اعطاي تسهيلات غيرقابل بازگشت در كاسپين

از ديگر سو محمود بهمني، عضو كميسيون اقتصادي مجلس، تعداد مؤسسات مالي و اعتباري ساماندهي شده در دوره مديريت سابق بانك مركزي را هزار و 700مؤسسه عنوان كرد و گفت: در ادامه روند اين ساماندهي‌ها بايد دقت شود كساني كه مي‌خواهند مجوز بگيرند حائز شرايط بوده و از توان مالي قوي برخوردار باشند و صلاحيتشان تأييد شود.

به گزارش فارس، بهمني با اشاره به بحران مؤسسه كاسپين، اين احتمال را مطرح مي‌كند كه مسئولان كاسپين، تسهيلات غيرقابل بازگشت داده باشند. او با تأكيد بر ضرورت تسريع در ادغام مؤسساتي كه با مشكل مواجه مي‌شوند، مي‌گويد: با ادغام مناسب مي‌توان مؤسسات آسيب‌ديده را ساماندهي كرد و با تشكيل مؤسسات جديد قوي‌تر دارايي و سپرده مردم را برآورد كرد و به آنان بازگرداند تا اعتماد مردم از نظام بازنگردد.

  • بازار داغ شايعات عليه تازه مجوز گرفته‌ها

موج ورشكستگي مؤسسات مالي غيرمجاز در سال‌هاي اخير، بازار شايعات را نيز گرم كرده است به‌گونه‌اي كه گاهي مشتريان مؤسساتي كه چند سالي است ساماندهي شده‌اند نيز تحت‌تأثير جو ايجاد شده به‌دنبال برداشت سپرده‌هاي خود هستند. در همين زمينه تحت‌تأثير شايعاتي در فضاي مجازي تعدادي از سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباري نور در ايلام با تجمع مقابل اين مؤسسه، استرداد سپرده‌هايشان را خواستار شده‌اند.

روابط عمومي اين مؤسسه در پاسخ به اين شايعات، به روند مجوزدار شدن مؤسسه خود اشاره كرده و توضيح داده است كه هم‌اكنون اين مؤسسه با ۳۳۶شعبه به‌لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبكه بانكي كشور قرار دارد و تمام فعاليت‌هاي آن در چارچوب قوانين و مقررات بانك مركزي قرار دارد.

کد خبر 372785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha