یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: با داشتن مدرک کارشناسی حرفه‌ای مدیریت دیپلماسی و ۳ مدرک در زمینه طراحی وب، به‌دلیل علاقه به بازیگری در کلاس‌های حمید سمندریان و مسعود دلخواه حضور یافت.

با حضور در سريال «فاخته» محمود معظمي در سال 88 وارد تلويزيون شد و در كارنامه‌اش بازي در سريال‌هاي «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد»، «سايبر»، «زاويه هفتم» و «كيميا» و فيلم‌هاي «دعوتنامه» فريد و «توچال» ديده مي‌شود. شهاب شادابي كه در شب‌هاي رمضان با سريال «نفس» روي آنتن شبكه3 است، از نياز تلويزيون و سينما به بازيگران تازه مي‌گويد؛ هر چند به دلايلي تهيه‌كنندگان چندان به اين انتخاب‌ها تن نمي‌دهند.

  • تجربه در موقعيت‌هاي مختلف

شادابي درباره حضور در سينما و تلويزيون به همشهري مي‌گويد: همه عرصه‌ها را دوست دارم، ازجمله تئاتر و معتقدم بازيگر نبايد محدود شود. بايد بتواند بازي كند و با همين بازي‌كردن تجارب زيادي به‌دست آورد. البته براي خود من بازي در سينما بيشتر جذابيت دارد تا مجموعه‌هاي تلويزيوني چرا كه در سريال‌ها محدوديت زمان پخش وجود دارد اما در سينما اين محدوديت ديده نمي‌شود. نكته ديگر عجله‌اي است كه در سريال‌سازي هست كه در سينما چندان مسئله نيست.

  • تجربه سخت اما لذتبخش

اين بازيگر جوان كه در سريال «تنهايي ليلا» به كارگرداني محمدحسين لطيفي هم بازي كرده، درباره حضور در نفس جليل سامان يادآور مي‌شود: نخستين بازيگري بودم كه در اين مجموعه قرارداد امضا كردم. دوستان در گروه توليد تنهايي ليلا من را به گروه نفس معرفي كردند و ابتدا قرار بود نقشي را بازي كنم كه الان عليرضا كمالي بازي مي‌كند. بعد يك نقش ديگر برايم درنظر گرفتند اما ظاهر من به اين 2نقش نزديك نبود و تصميم بر اين شد نقش داريوش را بازي كنم كه در نهايت هم اين اتفاق افتاد.

شادابي كاركردن با سامان را تجربه‌اي سخت اما در عين حال لذتبخش مي‌داند. او با اشاره به اينكه در جريان سريال‌هاي پيشين اين كارگردان گزيده‌كار هم بوده، توضيح مي‌دهد: كاركردن با آقاي سامان به‌دليل وسواسي كه دارد، سخت اما لذتبخش است و تجربه‌هاي زيادي براي بازيگران به همراه دارد. من هم با ايفاي نقش در كنار ديگر بازيگران نفس تجربه‌هاي زيادي به‌دست آوردم.

  • ريسك‌پذير نبودن تهيه‌كنندگان

وي كه سابقه بازي در تئاتر را هم دارد، با اشاره به نياز بازيگران به ديده و پذيرفته‌شدن از سوي مردم، مي‌گويد: بازيگري ديده‌شدن است اما تمام سعي من بر اين است كه انتخاب‌هاي درست داشته باشم. به‌نظرم از آنجا كه بازيگري هم تاريخ انقضا دارد، دنياي سينما و تلويزيون بايد چهره‌هاي تازه در عرصه بازيگري معرفي كند. متأسفانه خيلي از بازيگراني كه 10سال است كار مي‌كنند هنوز نتوانسته‌اند وارد بدنه اصلي شوند و دليل آن را مي‌توان خطرپذير نبودن تهيه‌كنندگان دانست.

شادابي در پايان مي‌افزايد: در سينما بازگشت سرمايه به سختي وجود دارد و تهيه‌كننده ترجيح مي‌دهد سراغ بازيگران شناخته‌شده برود؛ حتي اگر سن‌ آنها به نقش نخورد. البته در اين ميان نقش ارتباطات را هم نمي‌توان ناديده گرفت. متأسفانه اين ماجرا در تلويزيون هم ديده مي‌شود و بازيگران تازه درصورتي جذب گروه‌هاي توليد مي‌شوند كه از سوي ديگران معرفي شوند.

  • نخستين تجربه كارگرداني

شهاب شادابي كه در اين سال‌ها در چند نمايش هم ايفاي نقش كرده، از ورود خود به عرصه توليد تئاتر خبر مي‌دهد و مي‌گويد: «با وجود برخي پيشنهادهاي تئاتري و سينمايي، ترجيح مي‌دهم روي متني كار كنم تا بتوانم آن را روي صحنه ببرم. قرار است اين كار بدون حمايت توليد شود و قصد دارم از هنرجويان تئاتر استفاده كنم تا در ساختاري تازه ايفاي نقش كنند».

کد خبر 372872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha