یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

مسعود میر: سلمان در آن نبرد پدر و پسری نتوانست مچ حاج‌کاظم را بخواباند اما انگار از مقابل کرکره همان «آژانس شیشه‌ای» تصمیم خود را گرفته بود

تصميمي كه جدي بودنش را مي‌شد 2سال بعد در عنوان‌بندي فيلم رفيع پيتز رد زد. او دستيار دوم كارگردان «صنم» بود؛ بهروز شعيبي، 20ساله. اين چهره جوان و مصمم بعد از آن، دستيار اولي و كارگرداني فيلم تلويزيوني را هم در كارنامه هنري خود ثبت كرد و البته از بازيگري هم غافل نشد. سال 91هم نخستين گام جدي كارگردان شدن در سينما را خيلي محكم برداشت.

  • دهليزي به حرفه‌اي‌گري

وقتي اعضاي هيأت داوران سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر سيمرغ بلورين بهترين فيلم بخش نگاه نو (مسابقه فيلم‌هاي اول) را براي «دهليز» كنار گذاشتند، خيلي‌ها دريافتند يك جوان بااستعداد ديگر به قافله كارگردانان سينماي ايران پيوسته است. اين فيلم با بازي رضا عطاران داستاني درباره قصاص داشت و هانيه توسلي را هم براي اين ايفاي نقش شيوا به سيمرغ بلورين بازيگري رساند.

شعيبي پس از فيلمي با حال و هواي كاملا اجتماعي، سراغ يك برش جنجالي از تاريخ معاصر ايران رفت؛ داستان انشقاق و تسويه داخلي سازمان مجاهدين در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب «سيانور» نام گرفت و شعيبي علاوه بر كارگرداني، در نقش مهم مجيد شريف‌واقفي هم ظاهر شد.

فيلم براي نمايش در بخش سوداي سيمرغ سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر پذيرفته و هر چند در داوري‌هاي نهايي ناديده گرفته شد، پاييز سال بعد در سينماهاي ايران به نمايش عمومي درآمد. اتفاق‌هاي دروني سازمان مجاهدين خلق ايران پيش از انقلاب ۱۳۵۷ ايران، روايت اختلاف ميان 2دسته در اين سازمان و درگيري ميان چهره‌هاي كليدي آن مانند تقي شهرام، مرتضي صمديه‌لباف و شريف‌واقفي در متن يك داستان عاشقانه آنقدر در ذات خود بكر بود كه خيلي‌ها براي چشيدن طعم اين سيانور به سينما رفتند و فروشي رضايتبخش براي آن رقم زدند.

  • پس از سيانور

پاييز سال گذشته بود كه پيش‌توليد سومين فيلم سينمايي شعيبي آغاز شد و او و همكارانش فيلمبرداري «داركوب» را در زمستان لواسان شروع كردند. تجربه سوم البته بازگشت دوباره شعيبي است به سينماي اجتماعي و اين بار اعتياد دستمايه اصلي است. فيلمبرداري اواخر فروردين به پايان رسيد و مراحل فني از همان زمان آغاز شد.

همزمان نخستين عكس‌هاي فيلم هم به رسانه‌ها درز كرد تا مردم تركيب مهناز افشار، جمشيد هاشم‌پور، امين حيايي و هادي حجازي‌فر را در نخستين تجربه همكاري با كارگردان جوان سينما ببينند. داركوب نويدبخش حضور يك فيلم خوش‌ساخت اجتماعي در جشنواره سي و ششم است با فيلمنامه‌اي از حسين تراب‌نژاد و آزيتا ايرايي براساس طرحي از خود شعيبي كه به تهيه‌كنندگي سيدمحمود رضوي در مؤسسه سينمايي سيماي مهر توليد مي‌شود.

کد خبر 372873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha