همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول سلامت، برخی از شرکا و نهادهای حامی در حق وزارت بهداشت کم لطفی کردند و پس از اجرای طرح تحول سلامت، حمایتی از این طرح نکردند.

بازدید وزیراز بیمارستان ها

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی، در ادامه بازدیدهای شبانه از بیمارستان‌های پایتخت، از بیمارستان‌های شهید اکبرآبادی و شهید محمد حسین فهمیده در جنوب تهران بازدید کرد.

وي با حضور در بیمارستان شهید اکبرآبادی از بخش‌های اورژانس، اتاق عمل، واحدهای اختصاصی زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، سونوگرافی و رادیولوژی این بیمارستان بازدید کرد.

وزير بهداشت علاوه بر گفتگو با پرسنل این بیمارستان، از بیماران و روند ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان آگاهی یافت و در جلسه ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و این بیمارستان، دستوراتی برای تامین کمبودهای تجهیزاتی شامل تامین سی تی اسکن، ام آر آی و body cooling ، تامین نیروی پرستاری و نیز کمک وزارت بهداشت به ساخت پروژه جدید بیمارستان زنان اکبرآبادی صادر کرد.

هاشمی در خصوص تاخیر در پرداخت کارانه پرسنل این بیمارستان و سایر مراکز درمانی کشور، گفت: در طرح تحول سلامت، برخی از شرکا و نهادهای حامی در حق وزارت بهداشت کم لطفی کردند و پس از اجرای طرح تحول سلامت، حمایتی از این طرح نکردند.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در آینده با نظام مند شدن پرداخت‌های دولت به وزارت بهداشت و بیمه‌ها، مشکل تاخیر در معوقات مراکز درمانی کشور نیز برطرف شود.

هاشمی به تشریح بودجه‌های اختصاص یافته به طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: در سال اول اجرای این طرح بنا شد ۵۶۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت تحویل داده شود و از سالهای بعد این مقدار بودجه با در نظر گرفتن میزان تورم پرداخت شود اما فقط در سال ۹۳، حدود ۵۶۵۰ میلیارد تومان به ما پرداخت شد.

وی افزود: در سال ۹۴ نه تنها بودجه بعلاوه میزان تورم را به وزارت بهداشت ندادند بلکه فقط ۲۷۰۰ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز ۱۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت کردند.

هاشمی در ادامه با اشاره به کمبودهای بیمارستان شهید اکبرآبادی تهران، خاطرنشان کرد: بخشی از امکانات و نیازهای ابتدایی این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران تامین می شود اما دستور اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی و نیز دستگاه total body cooling را نیز صادر کردم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم، تاکید و توجه ما بیشتر بر مناطق محروم و مرزی غیر از تهران بود، افزود: در این دوره به توزیع امکانات در تهران کمتر ورود کردیم چراکه برخی افراد همیشه می گفتند که همه امکانات در تهران توزیع شده است در حالیکه تهران و حاشیه آن، جزء فقیر ترین مناطق کشور از نظر خدمات بهداشتی و درمانی بود که خوشبختانه این محرومیت به تدریج برطرف می‌شود.

هاشمی در خصوص کمبود نیروی پرستاری در این بیمارستان نیز گفت: خوشبختانه تراز بیمارستان مثبت است و بنده مجوز بکارگیری نیروی پرستاری مورد نیاز را صادر می کنم اما حقوق آن باید از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان پرداخت شود ضمن اینکه ماماها هم می توانند در ارائه بخشی از خدمات بیمارستان اکبرآبادی، کمک کنند.

وزیر بهداشت پس از حضور در بیمارستان شهید اکبرآبادی، به بیمارستان کودکان شهید محمدحسین فهمیده رفت و از بخش های مختلف آن مانند اورژانس، اطفال ۱ و ۲ بازدید کرد.

هاشمی همچنین از مشکلات کمبود فضای درمانی مورد نیاز این بیمارستان که ضریب اشغال تخت حدود ۹۳ درصدی دارد، آگاهی یافت و دستورات لازم را برای توسعه این بیمارستان و تکریم بیشتر بیماران صادر کرد.

کد خبر 372980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha