دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

در فاصله یک هفته تا آغاز اکران عیدفطر، هنوز سرنوشت نمایش عمومی نخستین تجربه کارگردانی مهران مدیری روشن نیست و به‌نظر می‌رسد «ساعت ۵عصر» جایی حوالی اواخر تیر روی پرده سینماها برود.

به گزارش همشهري، استقبال مردم از «نهنگ عنبر2» هر چند در نگاه اول به نفع دفتر پخش اين فيلم تمام‌شده اما شايد بتوان ساعت 5عصر را بزرگ‌ترين قرباني آن دانست؛ پروژه‌اي كه قرار بود در اكران عيدفطر به نمايش درآيد و حالا خبر مي‌رسد دست‌كم 5هفته ديگر رنگ پرده را نخواهد ديد. به اين ترتيب، مديري براي به نمايش درآمدن فيلم خود بايد تا روزهاي پاياني نخستين‌ ماه تابستان منتظر بماند.

از آنجا كه شوراي صنفي نمايش براي قسمت دوم نهنگ عنبر 10هفته اكران درنظر گرفته و فيلم سامان مقدم تا پنجمين هفته نمايش را پشت سر مي‌گذارد، مي‌توان انتظار داشت اكران آن تا ميانه‌هاي تيرماه ادامه يابد. استقبال از «نهنگ عنبر 2: سلكشن رويا» به‌گونه‌اي است كه به اين زودي‌ها رنگ كف فروش را نمي‌بيند و فقط وقتي از پرده‌ها پايين مي‌آيد كه 10هفته اكران قانوني آن به پايان رسيده باشد.

ساعت 5عصر كه از آن به‌عنوان يكي از گزينه‌هاي قطعي اكران عيد سعيد فطر ياد مي‌شد، 2مناسبت بسيار مهم نوروز و پايان رمضان را از دست داده و حالا فقط شهرت و محبوبيت مديري مي‌تواند به موفقيت آن در نمايش عمومي كمك كند. اين هم البته بستگي دارد به تركيب فيلم‌هاي روي پرده در تاريخي كه ساعت 5عصر اكران مي‌شود؛ فيلمي با بازي سيامك انصاري در نقش اصلي، حضور پررنگ مردم عادي و طبق معمول هنرنمايي خود مديري اين بار با ظاهري غيرمعمول!

  • اميدوار به ركوردشكني

«نهنگ عنبر2: سلكشن رويا» به كارگرداني سامان مقدم به لطف هنرنمايي ستاره‌هايي چون رضا عطاران، ويشكا آسايش و مهناز افشار پرفروش‌ترين فيلم روي پرده در فصل ركود سينماهاست و درآمد اكران 5هفته ابتدايي آن از مرز 10ميليارد تومان گذشته است. اگر اتفاقي ناگهاني رخ ندهد و شهر در امن و امان باشد، مي‌توان به ركوردشكني فيلم و حضور آن در باشگاه 15ميلياردي‌ها اميدوار بود؛ هر چند سايه ماجراي روز 17خرداد تهران تا حدودي بر فروش سينماها تأثير گذاشته و افت بليت‌فروشي در همين يك هفته اخير محسوس بوده است.

کد خبر 373003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha