سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

دکتر بهنام اوحدی : از آنجا که از سال ۱۳۷۷ هرگز جلوی تلویزیون و رادیو ننشسته‌ام، دقیقا از هنگامه آغاز رشد و پرورش گروهک داعش آگاهی ندارم اما خوب به‌خاطر دارم که بعدها دانستم نزدیک به یک‌سال‌ونیم از آغاز بنیانگذاری این گروهک می‌گذشت که من از طریق یکی از مراجعان کلینیک که دچار هراس و کابوس فراوان از تماشای ویدئوهای جنایتکارانه این گروه شده بود، با نام و کنش‌های آنان آشنا شدم.

همان هنگام از مراجع خود پرسيدم كه چرا به تماشاي چنين ويدئوهاي دهشتباري مي‌نشيند. پاسخش فراگيرشدن كنجكاوي همگاني در رابطه با سر بريدن آدميان بود!
از او پرسيدم مگر تماشاي سر بريدن آدميان چه لذتي دارد؟
پاسخ داد: هيجاني شبيه فيلم‌هاي ژانر وحشت دارد اما در مقياس واقعي‌تر!
مسلما داعش براي آفرينش ژانر واقعي سينماي وحشت سر نمي‌بريد تا عطش دوستداران اين ژانر را به‌گونه‌اي واقع‌بينانه‌تر سيراب سازد.

ويدئوهاي جنايتكارانه و دهشتبار داعش از سر بريدن، با برق كشتن و زنده در قفس سوزاندن آدميان به واقع «سلاح رسانه‌اي و رواني» داعش بوده كه از همه تسليحات جنگي آنان دوربردتر و فراگيرتر بوده است.آنان كه در سراسر گيتي، ازجمله مرز پر گزندمان، ناآگاهانه و هيجان‌مدارانه به انتشار تكانشي ويدئوهاي جنايت‌هاي ددمنشانه و ديوصفتانه داعش در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي پرداختند، جز فراگير ساختن سايه وحشت و كابوس مرگ و جسور و هيجاني ساختن برخي افراد ناراضي و فريب‌خورده در پيوستن به اين اهريمن عربي شيطاني چه سودي به ميهن و هم‌ميهنان‌مان رساندند؟!

گام نخست در نابودي داعش، تحريم همگاني انتشار ويدئوهاي ددمنشانه و ديوصفتانه آن يعني دوربردترين و كارسازترين سلاح رسانه‌اي و رواني داعش است.با تحريم انتشار ويدئوهاي نفرت‌انگيز و غيرانساني داعش، اندازه و قد و قواره اين گروهك اهريمني در اذهان ايرانيان و جهانيان سراسر گيتي كوچك و كوچك‌تر مي‌شود و توانايي هراس‌انگيزي و كابوس‌آفريني آن رو به كاهش چشمگير مي‌گذارد.

چرا كه بيشتر ترس و هراس آدميان بيش از آنكه در جهان بيرون باشد، در دنياي درون ذهني آنان است و مهار و افسار ترس و هراس درون ذهني، احساس خودبسندگي و استواري و پايداري بر خويشتن را به آنان بازمي‌گرداند. ويدئوهاي داعش را به اشتراك نگذاشتن دقيقا همان خلع سلاح رسانه‌اي و رواني داعش و دست خالي رها كردن آنان است. شايد القاعده در راستاي سياست‌هاي آمريكا، انگلستان، اروپا و اسرائيل تا چنددهه باقي بماند اما دنيا براي داعش تيره و تار و ناماندگار شده است. بايد پذيرفت كه داعش طاعوني رفتني است!

  • روانپزشك و روان درمانگر خانواده
کد خبر 373017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha