همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی امروز با درخواست یک فوریت تعیین تکلیف بخشودگی سود تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان مخالفت کرد.

وام

به گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی به عنوان یکی از طراحان توضیحاتی را در خصوص طرح درخواست یک فوریت تعیین تکلیف بخشودگی موضوع بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ در رفع موانع اجرایی تبصره ۳۵ قانون بودجه ۹۵ ارائه کرد.

هادی قوامی در مخالفت با این طرح اظهار کرد: اگر این طرح به تصویب برسد فرصتی که برای مردم ایجاد شده از بین می‌رود. در اصلاحیه و تمدیدی که برای سال ۹۶ انجام شده بود آنهایی که وام زیر ۱۰۰ میلیون داشته‌اند در این زمان آسیب جدی دیده‌اند. ما باید در نظر داشته باشیم که چرخ نظام بانکی که متوقف نشده است. نباید به این فوریت رای دهیم و این فرصت را در سال ۹۶ از بین ببریم.

مجید کیانپور نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: پرونده‌ها در بانکها تکمیل شده و بانک مرکزی هم به بانک کشاورزی تنفیذ کرده و عملا سود وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون در سایر بانکها  بلاتکلیف مانده است.

براساس بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶، حکم تبصره ۳۵ اصلاح قانون بودجه ۹۵ تنفیذ می‌شود و شرط افزایش پایه پولی شامل بخشودگی سود و جریمه‌های وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون نمی‌شود.

پس از اینکه موافقان و مخالفان صحبت های خود را مطرح کردند یک فوریت این طرح با ۶۱ رای موافق و ۱۰۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر مورد موافقت مجلس قرار نگرفت و پزشکیان که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، اظهار کرد: این طرح به صورت عادی بررسی می‌شود.

کد خبر 373076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha