همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور از افزایش دما طی فردا ۲۴ خرداد ماه در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

گرما

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امروز (24 خرداد) در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، برخی از نقاط اردبیل و گیلان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز پنجشنبه(۲۵ خرداد) علاوه بر تداوم این وضعیت در ساعات بعد از ظهر در نواحی ذکر شده، در خراسان شمالی نیز بارش پراکنده و خفیف قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: روز جمعه(۲۶ خرداد) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران رخ خواهد داد همچنین در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید در تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما و روزهای جمعه و شنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

وظیفه درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز پنج شنبه صاف همراه با وزش باد در بعد ازظهر، افزایش ابر، گاهی وزش بادشدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی در پایان اظهارکرد: گرمترین شهر کشور طی دو روز آینده، اهواز با ۴۹ درجه سانتیگراد دما است. هوای اهواز در روز پنج‌شنبه صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در روز جمعه صاف در بعضی ساعات همراه با وزش بادشدید، پیش‌بینی می‌شود. خنک‌ترین شهرهای کشور نیز در روز پنج شنبه اردبیل، ارومیه و تبریز با بیشینه دمای ۳۱ درجه است.

کد خبر 373223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha