به‌دنبال درج گزارشی تحت عنوان «بی‌میلی معلمان به تصحیح ورقه‌های امتحان نهایی»، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارسال کرده که عینا به شرح زیر است:

«امتحانات نهايي پايه‌هاي سوم متوسطه نظري، فني ‌و حرفه‌اي و پيش‌دانشگاهي سراسر كشور از دوم خرداد‌ماه 1396 آغاز شده و تا روز 25 خردادماه ادامه مي‌يابد.از بدو شروع امتحانات نهايي، حوزه‌هاي تصحيح اوراق امتحاني نيز شروع به فعاليت كرده‌اند و اين فعاليت تا تصحيح آخرين اوراق دانش‌آموزان و تا روزهاي پس از پايان آخرين امتحان ادامه خواهد يافت و پس از آخرين امتحان 10روز براي اعلام نتايج فرصت باقي است.

امتحانات فني و حرفه‌اي و پيش‌دانشگاهي به پايان رسيده و اوراق امتحاني آنها نيز در حال تصحيح و در شرف اتمام است. در برخي از استان‌ها نيز نسبت به اعلام نتايج امتحانات فني و حرفه‌اي و پيش‌دانشگاهي اقدام شده است.با وجود تأخيري كه ناخواسته در پرداخت حق‌الزحمه امتحانات همكاران مربوط به سال قبل اتفاق افتاد، اكنون پرداخت حق‌الزحمه مذكور در حال انجام است و تا پايان خردادماه به‌طور كامل پرداخت خواهد شد.

فرايند برگزاري امتحانات و تصحيح اوراق امتحاني دانش‌آموزان دچار خلل نشده و ان‌شاءالله نسبت به اعلام نتايج امتحانات در موعد مقرر اقدام خواهد شد و پس از رسيدگي به اعتراضات و اعلام نتيجه قطعي فرايند فارغ‌التحصيلي و صدور كارنامه نيز آغاز مي‌شود. متعاقب آن نسبت به ارسال سوابق تحصيلي به سازمان سنجش آموزش كشور جهت اعمال در فرايند پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور در موعد مقرر اقدام لازم به انجام خواهد رسيد.»

توضيح همشهري: بسياري از مديران و معلمان مدارسي كه حوزه امتحاني يا تصحيح اوراق امتحان نهايي بوده‌اند، درتماس با همشهري از بي‌انگيزگي خود براي مشاركت در برگزاري امتحانات و تصحيح اوراق امتحاني سخن گفته و دليل آن را پرداخت نشدن حق‌الزحمه خرداد سال95 اعلام كرده‌اند. آموزش و پرورش نيز در توضيحات ارسالي تأخير يكساله در پرداخت حق‌الزحمه معلمان را تأييد كرده است.

کد خبر 373244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha