جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

پل نیومن گرچه تازه‌ترین چهره‌ای است که پس از مرگ به پرده سینما بازگشته اما نخستین فرد نیست و در این فهرست آخرین نفر هم نخواهد بود.

 از بروس‌لي در گذشته‌هاي بسيار دور تا پل واكر در همين اواخر مي‌توان نمونه‌هايي سراغ گرفت كه مرگ باعث نشد حضور در يك پروژه سينمايي را نيمه‌كاره رها كنند. شايد در آينده نه‌چندان دور به لطف پيشرفت‌هاي خيره‌كننده در عرصه فناوري‌هاي ديجيتال بتوان فيلمي توليد كرد كه تمام بازيگران آن درگذشته باشند. به بهانه اكران انيميشن «ماشين‌ها3» با صداي نيومن فقيد، فهرست بازيگراني را مرور مي‌كنيم كه براي كامل كردن هنرنمايي خود از گور به دنياي سينما بازگشته‌اند؛ ماجرايي كه از 1959 تا امروز در هاليوود پيشينه دارد.

  • بروس‌لي در بازي مرگ

فيلمي كه 5 سال پس از درگذشت فوق‌ستاره رزمي‌كار به بازار آمد، قرار بود شاهكار او در مقام كارگردان، نويسنده و بازيگر باشد اما فرشته مرگ مهلت نداد و بروس‌لي در 1973 از دنيا رفت. با اين حال «فرشته مرگ» در شرايطي روي پرده سينماها رفت كه تنها 11دقيقه از صحنه‌هاي ضبط‌شده با حضور خود بروس‌لي وجود داشت و رابرت كلوز كارگردان ناچار شد از ترفندهاي مختلف براي نمايش قهرمان داستان استفاده كند. نتيجه البته رقت‌بار بود!

  • پل واكر در خشمگين7

پس از مرگ ستاره جوان در نوامبر2013، مديران استوديو يونيورسال حدود 50ميليون دلار هزينه كردند تا صحنه‌هاي باقيمانده او را با حضور برادرانش كودي و كيلب و استفاده از فناوري ديجيتال كامل كنند. «خشمگين7» با فروش يك ميليارد و 500ميليون دلاري موفق‌تر از تمام قسمت‌هاي پيشين مجموعه «سريع و خشمگين» بود و برادران جوان‌تر پل واكر فقيد هم پذيرفتند كه در آينده به جاي برادر فقيد خود ايفاي نقش كنند.

  • فيليپ سيمور هافمن در زاغ مقلد2

مرگ ناگهاني بازيگر برنده اسكار در 2014 به مشكلي بزرگ براي تهيه‌كنندگان «عطش مبارزه: زاغ مقلد2» تبديل شد. فيليپ سيمور هافمن هنوز صحنه‌هاي خود را در اين پروژه علمي خيالي به پايان نرسانده بود و هر چند فيلمنامه‌نويسان سهم او را از بخش‌هاي باقيمانده به كمترين اندازه ممكن رساندند اما لحظه رويايي هافمن با جنيفر لارنس با كمك وودي هارلسن و نامه خواندن او به سرانجام رسيد.

  • پيتر سلرز در رد پاي پلنگ صورتي

ششمين فيلم از مجموعه پلنگ صورتي در حالي وارد مرحله پيش‌توليد شده بود كه 18‌ماه از مرگ پيتر سلرز، بازيگر نقش بازرس كلوزو مي‌گذشت. با اين حال، بليك ادواردز بازيگران قسمت‌هاي پيشين را راضي كرد براي اداي احترام به سلرز در پروژه حاضر شوند. براي نقش كلوزو هم از صحنه‌هاي حذف‌شده پروژه‌هاي قبلي استفاده و «رد پاي پلنگ صورتي» در 1982 آماده نمايش شد؛ فيلمي كه منتقدان از خجالتش درآمدند و همسر سلرز هم يك ميليون دلار بابت آن از مديران يونايتد آرتيستز غرامت گرفت.

  • اوليور ريد در گلادياتور

پس از آنكه بازيگر تحسين‌شده بريتانيايي در ميانه‌هاي فيلمبرداري پروژه حماسي ريدلي اسكات از دنيا رفت، كارگردان از يك بدل و صحنه‌هاي باقيمانده او براي كامل كردن فيلم بهره برد. نكته جالب اينكه اوليور ريد فقيد در حالي براي بازي در نقش پراكسيمو در «گلادياتور» نامزد دريافت جايزه بفتا شد كه در بسياري از صحنه‌ها فقط چهره او روي بدلكار نقش قرار گرفته و البته كمتر كسي متوجه ماجرا شده بود!

  • صدايي از عمق تاريخ

شايد تاريخ سينما نظير ستاره «بوچ كسيدي و ساندنس كيد» را ديگر هرگز به‌خود نبيند. پل نيومن كه تابستان 2008 در 83سالگي درگذشت، از همان جواني عاشق سرعت بود و به همين دليل با آغوش باز پيشنهاد حرف زدن به جاي يكي از قهرمانان انيميشن «ماشين‌ها» را پذيرفت. او 2سال پيش از مرگ در مقام صداپيشه داك هادسن ظاهر شد و حالا قرار است همين نقش را در قسمت سوم اين انيميشن محبوب تكرار كند. تهيه‌كنندگان ماشين‌ها3صداي نيومن را از هزاران خط گفت‌وگوي او با جان لسه‌تر، كارگردان پروژه اول در 2006 استخراج كرده و بخش‌هاي ناشنيده‌اش را در فيلم قرار داده‌اند. انيميشن ماشين‌ها3 به‌كارگرداني برايان في اين هفته در دنيا اكران مي‌شود.

کد خبر 373324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha