مرد نقابدار که در مدت یک‌سال و بی‌آنکه ردی از خودش به‌جا بگذارد به ۴ بانک در پایتخت دستبرد زده بود در برابر اتهام محاربه قرار گرفت.

اين مرد كه حدود 50سال دارد، سرقت‌هاي خود را از اواخر اسفند٩٤ شروع كرد و ١٧‌اسفند٩٥ در چهارمين سرقت گيرافتاد. متهم كه صورت خود را با نقاب پوشانده و از كلاه‌گيس استفاده مي‌كرد در نخستين سرقت خود به بانكي در حوالي ميدان تجريش حمله كرد. او كه اسلحه كلت كمري در دست داشت كاركنان بانك را تهديد به قتل كرد و پس از سرقت حدود 41ميليون‌ تومان پول نقد، آن را در كيسه‌اي ريخت و فرار كرد.

اين اما پايان ماجرا نبود چراكه مردميانسال 2ماه بعد به بانكي در قيطريه تهران حمله كرد و اين بار با تهديد سلاح ٢٦ميليون تومان پول دزديد و گريخت. او مدتي بعد به سومين بانك دستبرد مسلحانه زد و جيبش را پر از پول كرد اما در چهارمين سرقت به بانكي در خيابان شريعتي دستبرد زد و براي ترساندن كاركنان گلوله‌اي شليك كرد كه هنگام فرار در محاصره مردم و به‌دنبال آن مأموران گرفتار شد. مرد ميانسال كه در تمام سرقت‌ها با پاي پياده فرار مي‌كرد براي تحقيق به دادسراي ويژه سرقت منتقل شد.

اگرچه شواهد و مدارك زيادي عليه او به دست آمده بود اما با تمام اين شواهد باز هم اصرار داشت كه بي‌گناه است و به اشتباه دستگير شده است. او حتي مدعي بود كه فارغ‌التحصيل يكي از دانشگاه‌هاي آلمان است و هرگز دست به سرقت نزده است. مرد عجيب سرانجام در ادامه تحقيقات، چهارمين سرقت را گردن گرفت و همچنان منكر سرقت‌هاي قبلي بود. با وجود اين قاضي نصرتي بازپرس پرونده براي متهم به‌خاطر ايجاد رعب و وحشت و برهم‌زدن نظم عمومي درخواست محاربه كرده و كيفرخواست در پرونده را صادر كرد. به اين ترتيب متهم به‌زودي به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاكمه خواهد شد.

کد خبر 373334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha