رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در آستانه سفرهای تابستانی به گردشگران و مسافران هشدار داد که هرگز به ایمیل‌هایی که تبلیغات وسوسه‌انگیز و ارزان‌قیمت برای سفر را ترویج می‌کنند، توجه نکنند.

گردشگری

دكتر حسن تقي‌زاده انصاري همچنين از گردشگران تابستان خواسته است با دقت و بررسي بيشتر پكيج‌هاي سفرهاي تابستاني خود را از وبگاه‌هاي معتبر و شناخته شده تهيه كنند.

به گزارش همشهري، كلاهبرداري با استفاده از فضاي اينترنت به موضوع سفر و گردشگري نيز رسيده است و گردشگران مالباخته كه پكيج‌هاي سفرهاي داخلي و خارجي را از برخي تبليغات بي‌نام و نشان در فضاي مجازي و اينترنت تهيه كرده‌اند نه‌تنها موفق به سفر نشده‌اند كه با از دست دادن پول خود شكاياتشان را به جامعه گردشگري الكترونيكي و انجمن‌هاي صنفي گردشگري ارائه كرده‌اند. اكنون انصاري به گردشگران هشدار داده است كه امنيت در فضاي مجازي كمتر از امنيت در فضاي حقيقي است و گردشگران نبايد اطلاعات شخصي و ايميل‌هاي خود را در هر سايت يا درگاهي وارد كنند.

به‌گفته انصاري، به تازگي ايميل‌هايي براي ارائه‌كننده خدمات گردشگري و سفر به‌صورت جايزه يا رايگان به افراد مشتاق به سفر و گردشگري ارسال مي‌شود كه در آن مقاصد مختلف گردشگري رايگان يا با قيمت و نرخ‌هاي وسوسه‌انگيز ارائه مي‌شود كه واقعيت ندارد. رئيس جامعه گردشگري الكترونيكي ايران گفته است اين ايميل‌ها كلاهبرداري است و گردشگران نبايد به آنها توجه كنند. او همچنين از مديران و فعالان گردشگري كه تمايل دارند در شلوغ‌ترين زمان سفر در فضاي مجازي، تبليغ كنند، خواست كه حتما از هويت افرادي كه به‌صورت تلفني يا الكترونيكي خواستار تغيير تاريخ بليت با برنامه سفر خود هستند نيز مطمئن شوند.

انصاري درباره نحوه تشخيص دادن مجاز يا غيرمجاز بودن سايت‌هاي كلاهبردار در صنعت گردشگري تأكيد كرد: كاربران و استفاده‌كنندگان اينترنت درصورت تمايل به خريد آنلاين يا الكترونيكي خدمات مسافرتي، تور، بليت قطار، گرفتن رواديد، رزرواسيون هتل و بليت مراكز تفريحي بايد نكات اساسي را براي خريد مطمئن و امنيت در دنياي ديجيتال رعايت كنند.

وي افزود: نخست بايد مطمئن شوند كه آن سايت، معتبر است كه مي‌توان از لوگوي بانك‌ها و نيز سايت‌هاي مرتبط با مؤسسات و تأسيسات گردشگري داراي مجوز سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يا سازمان هواپيمايي كشوري و نيز نماد اعتماد الكترونيكي و يا تي نماد كه در اين سايت‌ها درج مي‌شود، متوجه اين موضوع شد.

به گفته‌ انصاري، براي رزرو و خريد بليت هواپيما، هتل، رواديد، تور، بيمه و ساير خدمات سفر، بايد حتما از وبسايت شركت‌هاي مسافرتي و گردشگري مجاز استفاده شود. همچنين بايد تعهدات درج شده مربوط به هريك از خدمات سفر به دقت مطالعه شود و نسخه‌اي از قرارداد و شرايط آن شامل زمان ورود و خروج، امكانات، تشكيلات و ساير جزئيات سفر را حتما بررسي و دريافت كنند.

کد خبر 373341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha