شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری‌انلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا فهرست دارایی‌های خود در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

 این گزارش اولین افشای دارایی‌های دونالد ترامپ،رئيس‌جمهور آمريكا از زمان رسیدنش به ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

این سند فاش کرده ترامپ دست‌کم ۱۳۰ میلیون دلار به بانک دویچه بدهکار است.

ترامپ روز جمعه 26 خرداد داوطلبانه گزارش دارایی‌های سال ۲۰۱۶ خود را به دفتر اخلاقیات دولت آمریکا ارائه کرد و در آن درآمدها و بدهی‌های امپراطوری تجاری خود از ژانویه ۲۰۱۶ تا بهار امسال را شرح داد.

این گزارش نشان می‌دهد ترامپ بر طبق گفته خود در سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۲۹۴ میلیون دلار درآمد داشته و ارزش دارایی‌هایش به دست‌کم ۱/۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ از این فرصت برای گزارش داوطلبانه افشای دارایی‌های شخصی‌اش استقبال کرده است و فرم گزارش او از سوی دفتر اخلاقیات دولت آمریکا مطابق با فرایندهای عادی تایید شده است.

بر طبق این گزارش ترامپ قبل از به دست گرفتن ریاست‌جمهوری در ۵۶۵ شرکت یا سازمان‌های دیگر صاحب سهم و پست بوده است.

ترامپ بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری کنترل امپراطوری تجاری خود را در اختیار دو پسر و یک مقام اجرایی ارشد خود قرار داده و دارایی‌هایش را در یک صندوق تحت کنترل این مقام اجرایی و پسرش دونالد جونیور قرار داد.

این گزارش از آن جهت اهمیت دارد که ترامپ به هنگام رسیدن به ریاست‌جمهوری از عمل به سنت انتشار مالیات‌های پرداختی توسط خود سر باز زد.

در سند ۹۸ صفحه‌ای ترامپ هتل جدیدالتاسیس او در واشنگتن در اولین ماه‌های فعالیتش حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

همچنین مجمتع تفریحی مارالاگوی ترامپ در فلوریدا که در دوره ریاست‌جمهوری او میزبان چند رهبر خارجی بوده افزایش درآمد داشته و توانسته ۳۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

این گزارش نشان می‌دهد که ریاست‌جمهوری ترامپ نتوانسته آسیبی به درآمدهای او وارد کند.

ترامپ در این گزارش همچنین نشان داده که بدهی‌های شخصی‌اش به دست‌کم ۳۱۵ میلیون دلار می‌رسد که بیشترین بخش آن یعنی معادل ۱۳۰ میلیون دلار مربوط به بانک دویچه می‌شود.

کد خبر 373359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha