یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

دیروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه تهران- شمال در حالی آغاز شد که وعده تکمیل قطعه اول در بهار امسال رنگ باخته است و پایان سال به عنوان وعده جدید برای راه‌اندازی قطعه نخست این آزادراه اعلام شده است.

اسحاق جهانگيري در بازديد از پروژه آزادراه تهران - شمال، با بيان اينكه قطعه يك آزادراه را در سال 96به بهره‌برداري مي‌رسانيم، تأخير چند ماهه در طرح بزرگي مانند آزادراه تهران- شمال را طبيعي دانست و اظهار كرد: قطعه دوم، سه ساله ساخته مي‌شود و قطعه سوم را نيز با فاينانس خارجي خواهيم ساخت.

جهانگيري با اشاره به پيچيدگي‌هاي فني ساخت قطعه اول گفت: در 2سال اخير پيشرفت فيزيكي قطعه يك اين آزادراه بسيار خوب بوده و تا پايان سال ۹۶ تكميل خواهد شد كه ۳۲ كيلومتر از مسير شمال را كوتاه مي‌كند. او با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساخت قطعه 2اين آزادراه افزود:

بخش دوم آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ كيلومتر، 4دستگاه پل دارد و قراردادها و مناقصه‌هاي آن نيز برگزار شده كه اميدواريم سه ساله ساخته شود. معاون اول رئيس‌جمهور قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را يكي از پيچيده‌ترين قطعات اين آزادراه دانست و تصريح كرد: براي اجراي اين قطعه، با خارجي‌ها در حال مذاكره هستيم تا از دانش فني آنها براي رفع پيچيدگي‌هاي فني آن استفاده كنيم. جهانگيري با اشاره به اينكه تمام شركت‌هاي حاضر در قطعات يك و 2 آزادراه، جزء توانمندترين شركت‌هاي ايراني هستند، گفت: اگر براي قطعه سوم از پيمانكار خارجي استفاده مي‌كنيم بخشي از آن بابت تأمين مالي پروژه از سوي سرمايه‌گذار خارجي است كه اميدواريم در سال ۹۶ به جمع بندي نهايي برسيم.

  • چرا قطعه يك در بهار به بهره‌برداري نرسيد؟

عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، تابستان سال گذشته، در بازديد قبلي معاون اول رئيس‌جمهور از آزادراه تهران- شمال وعده داده بود كه قطعه اول اين آزادراه در نوروز 96 زير بار ترافيك برود و بهره‌برداري از آن، عيدانه مردم باشد اما اين اتفاق رخ نداد و پس از اينكه در ماه‌هاي پاياني سال گذشته، بهره‌برداري از قطعه اول به اواخر بهار 96موكول شد، اكنون اين اتفاق به پايان سال موكول شده است. آخوندي كه در اين بازديد نيز معاون اول رئيس‌جمهور را همراهي مي‌كرد به عمليات سخت و دقيق كار خاكبرداري مسير قطعه يك آزادراه تهران - شمال اشاره و اظهار كرد: كوچك‌ترين لغزشي در خاكبرداري قطعه اول، سبب وقوع ريزش‌هاي سنگيني مي‌شد به همين دليل عمليات خاكبرداري با دقت و صرف زمان بيشتري انجام شد.

محمد سعيدي كيا، رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي نيز اين مسئله را در طولاني شدن زمان بهره‌برداري مؤثر دانست و ضمن عذرخواهي بابت تأخير در وعده بهره‌برداري قطعه يك در بهار 96، افزود: سرماي شديد زمستان سال گذشته، رانش بخش‌هايي از كوه به‌دليل خروج آب و همچنين زيباسازي و ساخت مبلمان كنار جاده‌اي سبب شد تا افتتاح پروژه چندماهي به تأخير بيفتد با وجود اين، قطعه يك تا قبل از پايان سال‌جاري ساخته خواهد شد.

کد خبر 373461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha