راه‌اندازی خانه‌های مسافرتبدیل به یکی از مشکلات جدی فعالان صنعت هتلداری کشور در بخش گردشگری شده و اعتراض آنها به این سیستم توسط معاونت گردشگری از ابتدای راه‌اندازی خانه‌های مسافر رسانه‌ای شده بود.

خانه مسافر

با اين حال معاون گردشگري كه تصميم به راه‌اندازي خانه مسافر گرفته بود بارها در پاسخ به اعتراض هتلداران ايران گفته بود كه خانه‌هاي مسافر رقيب صنعت هتلداري كشور نيست و تنها به‌دليل پاسخگويي به نيازهاي اقامتي در ايران راه‌اندازي شده‌است. ديروز اما مهدي نريماني، مشاور جامعه هتلداران ايران به ايسنا گفت كه باوجود استقبال خوب گردشگران خارجي براي سفر به ايران در بحث زيرساخت‌ها هنوز نتوانسته‌ايم پيشرفت خوبي داشته باشيم.

او با اشاره به اينكه تا چند سال پيش تسهيلاتي به هتل‌ها داده نشده، گفت: از هم‌گسيختگي بخش خصوصي و دولتي در بخش گردشگري نيز مشهود بود. رئيس جامعه هتلداران استان اصفهان با انتقاد از راه‌اندازي خانه هاي‌ مسافردر كشور گفت: راه‌اندازي خانه‌هاي مسافرخيانت به صنعت گردشگري كشور است و صنعت گردشگري ايران هزينه سنگيني در اين زمينه پرداخت خواهد كرد. وي با تأكيد بر اينكه نبايد در بحث خانه‌هاي مسافرتنها به اقتصاد توجه كرد، گفت: سيستم خانه‌هاي ‌مسافر بخش غيرهماهنگ و سودجو است كه در آنها بحث فرهنگ و موضوعات اجتماعي رعايت نمي‌شود و تجربه تلخي براي گردشگري ايران ايجاد مي‌كند.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه خانه‌هاي مسافر در شهرهاي مذهبي تجربيات تلخي باقي گذاشته‌اند، افزود: اگر فعاليت خانه‌هاي مسافر ادامه يابد، ضربه سنگيني به بخش گردشگري كشور وارد مي‌شود و جامعه، بروز مشكل در اين بخش را به پاي صنعت گردشگري ايران مي‌گذارد و اين صنعت را به نابودي مي‌كشاند.

نريماني تأكيد كرد: تمامي شهرهاي بزرگ و گردشگرپذير كشور از راه‌اندازي خانه‌هاي مسافر در كشور نگران هستند چون اين خانه‌ها نه پيوست فرهنگي دارند و نه داراي پيوست اجتماعي هستند. مشاور جامعه هتلداران ايران گفت: بحث اقتصادي اين خانه‌ها نيز مشخص نيست و كاربري بسياري از اين خانه‌ها مسكوني است و امكان نظارت بر آنها وجود ندارد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي يكي از مدافعان جدي راه‌اندازي خانه‌هاي مسافر در كشور بود و راه‌اندازي اين خانه‌ها را براي ميزباني از گردشگران جهش بخش گردشگري كشور خوانده بود؛ با اين حال اعتراض‌ها به‌وجود خانه‌هاي مسافر در كشور همچنان ادامه دارد و هتلدارها و برخي ديگر از فعالان صنعت گردشگري كشور مخالف جدي سيستم خانه مسافر در صنعت گردشگري ايران هستند و معتقدند اين خانه‌ها ضربات جبران ناپذيري به صنعت گردشگري ايران وارد مي‌كند.

کد خبر 373471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha