همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۷ از اجرای طرح جمع آوری کاغذهای باطله و ارائه لوازم التحریر در ازای آن در این منطقه در راستای تحقق طرح آسمان آبی زمین پاک خبر داد.

لوازم التحریر

به گزارش ایسنا، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: با اجرای این طرح؛ کودکان به صورت عملی با مبحث تفکیک پسماند و مسایل بازیافت آشنا شده و مشارکت در مسایل شهری را تمرین می کنند.

وی افزود: طرح جمع آوری کاغذ و کتاب‌های غیرقابل استفاده به همت اداره بازیافت منطقه اجرا می‌شود و مقرر است این طرح از 10تا 14 تیرماه در تمامی 14 جایگاه بازیافت منطقه اجرا شود.

به گفته شهردار منطقه 7، اداره بازیافت منطقه در طی سال تحصیلی با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و هنری بازیافت در مدارس؛ ضمن ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگسازی در این زمینه، کودکان و نوجوانان را برای مشارکت و همکاری با مدیریت شهری تشویق می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری ماهانه بیش از هزار و 500 تن پسماند خشک در سطح این منطقه، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت شهروندان برای اجرای طرح تفکیک پسماند در مبداء و لزوم تعیین اولویت گروه‌های هدف به منظور اجرای بهینه و پیشبرد امور و ارائه خدمات متقابل از جمله موارد ضروری است که باید در راس اقدامات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با مراجعه کارشناسان اداره مدیریت پسماند به درب منازل شهروندان سطح منطقه، ضمن آموزش چهره به چهره توانستیم میزان جمع آوری پسماند خشک را در این منطقه به رقم قابل توجهی افزایش دهیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه 7، وی در پایان با تاکید بر جمع آوری 50 تن پسماند خشک به طور روزانه از سطح محلات منطقه، گفت: طرح‌های آموزشی و خدماتی جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جلب مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در سطح محلات در حال اجراست.

کد خبر 373533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha