همشهری آنلاین: تمرین مشترک نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چین در آب‌های خلیج فارس آغاز شد.

ناوشکن

به گزارش ایرنا، این تمرین مشترک با حضور ناوشکن البرز و یک بالگرد و همچنین 700 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش کشورمان از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان انجام می شود.

ناوگروه چین متشکل از 2 ناوشکن، یک ناو پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد، صبح پنجشنبه 25 خرداد ماه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت و آئین استقبال رسمی از ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین با حضور دریادار بابک عبداللهی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش انجام شد.

حضور دهها نفر زن و مرد چینی مقیم ایران نیز جلوه خاصی به مراسم استقبال از نیروهای تحت امر ناوگروه چینی به خاک کشورمان در بندرعباس داده بود.

چینی های مقیم ایران با در دست داشتن پرچم های 2 کشور از ناوگروه کشورشان پس از پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس استقبال کردند.

از شهریور سال 93 تاکنون (خردادماه 96) دومین بار است که شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دربندرعباس هستیم.

دیدار سفیر چین در ایران به همراه ناوگروه نیروی دریایی چین با استاندار، نماینده ولی فقیه درهرمزگان و فرمانده یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازدید نیروهای تحت امر این ناوگروه از مکان های گردشگری از جمله برنامه های ناوگروه چینی در چهار روز اقامت در بندرعباس بود.

ناوگروه چینی امروز (یکشنبه) هنگام خروج از منطقه، تمرین مشترک با نیروهای تحت امر منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار و سپس ایران را به مقصد مسقط پایتخت کشور عمان ترک می کند.

کد خبر 373536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha