همشهری آنلانی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ازبرگزاری نشست کمیسیون با حضور مسئولان سپاه انصار، حفاظت و حراست مجلس و ناجا به‌منظور بررسی ابعاد حمله تروریستی داعش، خبر داد.

علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پس از حمله تروریستی به مجلس، دو ماموریت را برای کمیسیون امنیت ملی مشخص شد که ماموریت اول ارزیابی و آسیب‌شناسی حادثه و مشخص شدن ابعاد و زوایای این حمله تروریستی بود و موضوع دوم نیز ضرورت تقویت وضعیت امنیتی اماکن حیاتی و حساس ازجمله مجلس بود.

او گفت: این دو موضوع محور تشکیل جلساتی در کمیسیون امنیت شد. جلسه نخست نیز در این کمیسیون برگزار شد و اعضاء تصمیم گرفتند این کمیسیون محوریت ادامه جلسات را برعهده بگیرد و بر این اساس مقرر شد مسئولان مربوطه جهت ارائه گزارش به نمایندگان به مجلس بیایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد مسئولان ذی‌ربط ازجمله مسئولان سپاه حفاظت انصار، حفاظت و حراست مجلس و همچنین مسئولان حفاظت ناجا با پیشنهادات مشخص در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون حاضر شده و علاوه بر ارزیابی ابعاد فنی و امنیتی ماجرا، نسبت به تدوین پیشنهاد نهایی برای تقویت وضعیت امنیتی اماکن حیاتی و حساس نتیجه‌گیری شود تا این نتیجه نهایی، توسط کمیسیون امنیت امنیت به هیات رئیسه مجلس پیشنهاد شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال دیگری درباره درخواست یکی از اعضای کمیسیون امنیت نسبت به برگزاری جلسه غیرعلنی مجدد به‌منظور بررسی ابعاد حمله تروریستی و نارضایتی عموم نمایندگان از توضیحات ارائه شده در نشست غیرعلنی پیشین، اعلام کرد: به هر حال آیین‌نامه مجلس روال برگزاری جلسات غیرعلنی را مشخص کرده و لازم است این روال طی شود.

او گفت: بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، برگزاری نشست غیرعلنی نیازمند پیشنهاد ۱۰ نفر از نمایندگان یا درخواست رئیس مجلس و پس از طی این مرحله، نیازمند تصویب پیشنهاد در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به هر حال در جلسه غیرعلنی قبلی که متعاقب حمله تروریستی برگزار شد، بیشتر به موضوعات کلی پرداخته شد و آن‌چنان به جزئیات حمله تروریستی اشاره‌ای نشد و فرصت پرسش و پاسخ مکفی نیز در اختیار نمایندگان قرار نگرفت.

او گفت: با این حساب، شاید تنها نکته مفید و مثبت جلسه غیرعلنی قبلی، جمع‌بندی نهایی جلسه بود که ازسوی رئیس مجلس عنوان شد و اکثر مطالبی که مسئولان و نمایندگان مطرح کردند، موضوعات کلی بود و به این دلیل رضایت نمایندگان نسبت به مسائل مربوط به این حمله تروریستی و وضعیت امنیتی اماکن حساس جلب نشد.

رحیمی در پایان تصریح کرد: به هر حال هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری انجام نشده و ان‌شاءالله در نخستین جلسه علنی مجلس پس از اتمام تعطیلات تابستانی پارلمان، در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 373538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha