همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست بلکه به دنبال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است.

سیدیحیی صفوی

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی روز یکشنبه در جمع پرسنل و نیروهای تحت آموزش آموزشگاه شهید مدرس نیروی زمینی سپاه افزود: بر اساس همین راهبرد و به صورت واقعی جمهوری اسلامی ایران یک مبارزه ضد تروریستی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: برای آنکه جنگی به سراغمان نیاید باید آمادگی‌های خود را افزایش دهیم و هزینه‌های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه‌های اداره جنگ است.

او اظهارکرد: آمریکایی‌ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک های مستشاری ایران در عراق و سوریه توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک کرده‌اند و شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهداف راهبرد آمریکا در افزایش تنش در منطقه جنوب غرب آسیا و نقش بازیگران منطقه‌ای آن گفت: عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی منطقه بازیچه دست ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و تنش‌های از پیش طراحی شده در منطقه صرفا به بهره برداری آمریکا از منابع کشورهای عربی - اسلامی برای خرید تسلیحاتی و افزایش رقابت تسلیح توسط این کشورها منجر خواهد شد.

وی در تشریح شرایط سیاسی حکومت عربستان سعودی گفت: ساختار حکومت در عربستان سعودی بصورت قبیله‌ای است و این کشور فاقد پارلمان و قانون اساسی بوده و اصولا مردم در تعیین سرنوشت خویش حقی نداشته و مشارکت های مردمی در امور سیاسی حتی در پائین‌ترین سطح خود وجود ندارد و این کشور در درون خود با چالش های فراوانی رو به رو است.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی سیاست های کلان، استراتژیک و راهبرد اصولی و صحیحی در بهره برداری از تسلیحات خریداری شده، ندارند و صرفا به فراگیر شدن تنش های منطقه ای دامن می زنند و این تنش ها موجب هدر رفتن منابع کشورهای اسلامی و خصوصا باعث رواج اختلاف در بین دولت های اسلامی می شود و منابعی که بایستی صرف وحدت، پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی گردد باعث کشتار ملت های مسلمان می شود.

کد خبر 373539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha