همشهری آنلاین: دونالد ترامپ بخشی از دارایی خود را علنی کرد. بر مبنای اطلاعات موجود، رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) ۵۶۵ شرکت داشته و صدها میلیون دلار مقروض بوده است. بخش بزرگی از قرض او به "دویچه بانک" بوده است.

ترامپ به دویچه بانک آلمان بیش از ۱۳۰ میلیون دلار مقروض است

به گزارش دويچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، حاضر شده بخشی از دارایی خود را آشکار کند. برمبنای اطلاعات موجود این میلیاردر آمریکایی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) ۵۶۵ شرکت در اختیار داشته و درآمدش دست کم ۵۹۴ میلیون دلار بوده است.

ترامپ چند روز پیش پرسشنامه‌ای را در باره دارایی خود به "کمیسیون اتیک" دولت تحویل داد و این مرکز پرسشنامه را روز جمعه (۲۶ خرداد / ۱۶ ژوئن) منتشر کرد. البته دقت این پرسشنامه بسیار کمتر از پرسشنامه‌های اداره مالیات است. ترامپ هنوز پرونده مالیاتی خود را منتشر نکرده است.

در آمریکا روال کار چنین است که روسای جمهوری و نامزدهای این پست به طور معمول پرونده مالیاتی خود را منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان بر مبنای پرسشنامه منتشر شده توسط کمیسیون اتیک دولت آمریکا، ترامپ در سال گذشته میلادی ۳۱۵ میلیون دلار قرض داشته که بخش بزرگی از آن به یکی از شرکت‌های وابسته به موسسه مالی آلمانی "دویچه بانک" بوده است.

برمبنای اطلاعات موجود در این پرسشنامه ترامپ در نوزدهم ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، یک روز قبل از شروع رسمی دوران ریاست جمهوری‌اش از ریاست همه شرکت‌های خود کناره‌گیری کرده است.

از اطلاعات موجود در همین پرسشنامه می‌توان فهمید که قرض این میلیاردر امور مستغلات نزد یکی از شرکت‌های وابسته به "دویچه بانک" دست‌کم ۱۳۰ میلیون دلار است. بیش از ۵۰ میلیون دلار از این مبلغ در ارتباط با دفتر قدیمی شرکت پست که در نزدیکی کاخ سفید آمریکا قرار داشته، بوده است.

این دفتر قدیمی پست چندی‌ست به هتل تبدیل شده و ترامپ از این معامله ۲۰ میلیون دلار سود برده است. گفته می‌شود که سود ترامپ چه در این معامله و چه در معاملات دیگر در ارتباط با هتل‌ها و زمین‌های گلف افزایش یافته و این افزایش مدیون شهرت فراوان او به خاطر پست ریاست جمهوری بوده است.

کمیسیون اتیک گرچه تغییر ریاست را در شرکت‌های ترامپ تایید می‌کند، اما بر این نظر است که این اقدامی کافی نبوده است.

  • رابطه قرض‌های ترامپ با پرونده روسیه

بخصوص قروض ترامپ به یکی از شرکت‌های وابسته به "دویچه بانک" در ارتباط با پرونده نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توجه عمومی را به خود جلب کرده است.

نمایندگان حزب دمکرات آمریکا از کمیسیون اتیک دولت آمریکا خواسته‌اند اطلاعات دقیقی در باره مشتریان جمهوری‌خواه این بانک آلمانی را فاش کند.

نمایندگان حزب دمکرات آمریکا معترض‌اند که چرا کنگره آمریکا از این موضوع بی‌اطلاع است که آیا برای وام‌های "دویچه بانک" به ترامپ، دولت روسیه برای بازپرداخت وام‌ها تضمینی کرده است یا نه. و آیا روسیه به طریقی در این معاملات دست داشته است یا نه.

"دویچه بانک" اما حاضر به دادن هیچ اطلاعاتی در این باره نیست و دلیل می‌آورد که این بانک به خاطر حفظ حقوق شهروندان نمی‌تواند این اطلاعات را منتشر کند.

  • ثروت دونالد ترامپ واقعا چقدر است؟

کسی که در مورد ثروت واقعی دونالد ترامپ تحقیق کند به یک نتیجه قطعی می‌رسد: عدم‌شفافیت. او وقتی در ماه ژوئن ۲۰۱۵ وارد مبارزه انتخاباتی شد، ثروت‌اش را ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که در ماه ژوئیه همان سال "سر‌راست" کرد و گفت ۱۰ میلیارد دلار است. نشریه اقتصادی فوربس ثروت ترامپ را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و در لیست ثروتمندان آمریکایی در رتبه ۱۲۱ اعلام کرده است.

مداخله‌ی روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا موضوعی است که هرروز دامنه بیشتری پیدا می‌کند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است. وزارت دادگستری آمریکا به همراه کمیسیون‌های مختلفی در کنگره این کشور و یک نهاد ویژه در این باره تحقیق می‌کنند که آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) تاثیری گذاشته است یا نه.

این موضوع نیز باید مشخص شود که آیا در این انتخابات همکاری‌های مخفی میان نمایندگان دولت روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ وجود داشته یا نه. روسیه تاکنون چنین ارتباطی را به کلی انکار کرده و ترامپ نیز بارها چنین ارتباطی را رد کرده است.

کد خبر 373555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha