یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اجساد ۷ ملوان ناپدیدشده ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در بخش آسیب‌دیده ناو پیدا شد. این ناو جنگی با یک کشتی باری غول‌پیکر برخورد کرده و دچار آسیب شده بود.

اجساد ملوانان ناو جنگی آسیب‌دیده آمریکا پیدا شد

به گزارش دويچه وله، در حالی که نیروهای تجسس با هواپیما، کشتی و هلی‌کوپتر در شبانه‌روز گذشته در جستجوی ملوانان مفقود شده ناو جنگی فیتزجرالد آمریکا در آب‌های ساحلی ژاپن بودند، اجساد آنها یک روز پس از تصادف، در بخش تخریب‌شده ناو که زیر آب رفته بود پیدا شد.

ناو جنگی فیتزجرالد روز شنبه (۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد) در آب‌های ژاپن و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر ژاپنی "یوکوساکا" با یک کشتی باری غول‌پیکر فیلیپینی برخورد کرد و به شدت خسارت دید.

اجساد ملوانان ناو جنگی آسیب‌دیده آمریکا پیدا شد

در این حادثه چند نفر از ملوانان ناو آمریکایی زخمی و ۷ نفر نیز مفقود شدند. تصور می‌شد ملوانان به بیرون از کشتی پرتاب شده‌اند و جستجوگران در آب‌های ساحلی ژاپن دنبال ملوانان مفقودشده می‌گشتند. اما پس از آنکه ناو آسیب‌دیده با کمک یدک‌کش‌ها در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ساحل ژاپن پهلو گرفت، اجساد ملوانان در بخش آسیب‌دیده ناو پیدا شدند.

ناو جنگی فیتزجرالد ۱۵۴ متر طول و ۲۰ متر عرض و باظرفیت کامل حدود ۹ هزار تن وزن دارد. این ناو یکی از مجهزترین شناورهای جنگی آمریکا، از جمله مجهز به رادارهای پیشرفته سه‌بعدی است و به همین دلیل تصادم آن با یک کشتی باری بسیار غیرعادی تلقی شده است.

کشتی فیلیپینی که با ناو آمریکایی برخورد کرده، "ای‌سی‌ایکس کریستال" نام دارد و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. این کشتی تنها آسیبی جزیی از ناحیه دماغه دیده است.

کد خبر 373557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha