همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری سومین نشست کارگاه مشورتی و هماهنگی ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی و بررسی پیشرفت کار گفت: پرونده جنگل‌های هیرکانی سال ۲۰۱۸ به یونسکو ارسال می‌شود.

پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی سال ۲۰۱۸ به یونسکو ارسال می‌شود

به گزارش ایسنا، حمید گشتاسب با بیان این که اولین نشست هماهنگی تدوین پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت به عنوان میراث طبیعی جهانی در دی ماه سال ۱۳۹۵ و به میزبانی معاونت محیط زیست طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در آن نشست نقشه راه تدوین شد و تهیه پرونده به امضای مسئولیان ذی‌ربط رسید و دومین جلسه نیز در بهمن سال ۱۳۹۶ برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را انجام هماهنگی در راستای معرفی سایت‌های واجد شرایط همچنین بررسی گزارش پیشرفت کار دانست و گفت: با توجه به نقشه راه، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد تا درسال ۲۰۱۸ میلادی این پرونده را به یونسکو ارسال کند.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که غالب سایت‌های پیشنهادی در زمره مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: ثبت این مناطق در فهرست میراث‌های جهانی گام مثبتی برای مدیریت کاراتر در آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، سومین نشست کارگاه مشورتی و هماهنگی ‌ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ارزیاب و مشاور اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت IUCN، نماینده بنیاد سوکو از کشور آلمان، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس نور و به میزبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال جاری در آمل برگزار شد.

کد خبر 373636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha