همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از یک مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع "بید ابریشم" در منطقه حفاظت شده دنای شرقی خبر داد.

باز هم آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده دنای شرقی

به گزارش ايسنا، سید اسدالله هاشمی افزود: این آتش‌سوزی ساعت 15 روز یکشنبه، 28 خرداد ماه آغاز شد که با تلاش نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی ساعت 21 فعلا مهار شده است. برخی نیروهای محیط زیست هم اکنون در منطقه جهت کنترل و جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد کنده‌های باقی‌مانده حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت این آتش‌سوزی بیان کرد: علت آتش‌سوزی عامل انسانی است.

هاشمی در خصوص میزان خسارت وارده ناشی از این آتش‌سوزی تصریح کرد: فعلا اولویت ما مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی است و هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و پس از مهار آتش‌سوزی نقشه‌برداری و بررسی می‌شود.

وی با بیان این که باید امکانات و تجهیزات محیط زیست و منابع طبیعی جهت مهار آتش‌سوزی‌ها بیش‌تر شود، ادامه داد: برای مهار و خاموش کردن به موقع آتش‌سوزی جنگل‌ها نیازمند تجهیزات و امکانات لازم از جمله بیل، آتش کوب و حتی آب معدنی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مواقع آتش‌سوزی نیروی انسانی کافی لازم است چرا که تنها نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی استان جوابگو نیست و نیاز است که سایر دستگاه‌ها و ادارات و نیروهای مردمی در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها به کمک ما بیایند.

هاشمی اضافه کرد: از رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما تقاضا داریم برای کاهش و پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های استان فرهنگ‌سازی کنند و از مردم بخواهند مراقب منابع طبیعی و جنگل‌ها و محیط زیست باشند و هنگامی که به دامن طبیعت برای تفریح و گردش می‌روند قبل از ترک منطقه از خاموش شدن آتشی که روشن کردند اطمینان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، "بید ابریشم" واقع در منطقه حفاظت شده دنای شرقی شهرستان بویراحمد از ساعت 14 روز جمعه، 26 خرداد دچار آتش‌سوزی شده بود . با تلاش محیط بانان، جنگل‌بانان، هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروهای مردمی پس از 9 و نیم ساعت تلاش سرانجام در ساعت 23 و 30 دقیقه شب بطور کامل مهار شد.

این آتش‌سوزی ساعت 16 شنبه، 27 خرداد یک روز پس از خاموش شدن، مجددا" شروع و شعله‌ور شد که با تلاش قابل تحسین محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به تنهایی در ساعت 24 پس از 8 ساعت تلاش مهار شد.

لازم به ذکر است که عمده پوشش جنگلی این منطقه بلوط و ارژن است.

کد خبر 373653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha