دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

محمود بصیری که خـاطره بـازی‌ها و طنازی‌هایش به‌ویژه در مجموعه‌های محبوب تلویزیونی هنوز از یادها نرفته، پس از ۱۲ سال به دنیای بازیگری بازمی‌گردد و در نمایشی از هادی مرزبان ایفای نقش می‌کند.

به گزارش همشهري، بازيگر قديمي سينما، تئاتر و تلويزيون كه آخرين بار اواخر ارديبهشت‌ماه سال گذشته به تلويزيون آمد و مهمان رامبد جوان در «خندوانه» شد، يكي از بازيگران «بنگاه تئاترال» است؛ نمايشي كمدي براساس نمايشنامه علي نصيريان كه از شامگاه 5تير همزمان با عيد سعيد فطر در تماشاخانه سنگلج روي صحنه مي‌رود و او در آن با ايرج راد، سعيد اميرسليماني، فرزانه كابلي، امين زندگاني، ميرطاهر مظلومي و داوود فتحعلي‌بيگي همبازي است.

بصيري 70ساله كه خيلي‌ها فكر مي‌كنند قزويني است اما در شهرستان انار از توابع استان كرمان به دنيا آمده، در نخستين سال‌هاي دوره رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد ناگهان از عرصه بازيگري كناره گرفت. گفته مي‌شد شباهت نسبي او به رئيس‌جمهور‌وقت، دليل اصلي اين كناره‌گيري است و خودش هم در چند گفت‌وگو به اين ماجرا اشاره كرد اما در تمام اين سال‌ها هرگز هيچ مقام و منبع رسمي‌اي آن را تأييد نكرد.

درهرحال، در تمام 8سال دولت‌هاي نهم و دهم بصيري راهي به سينما و تلويزيون نيافت و عجيب اينكه اين تحريم تحميلي يا خودخواسته در 4سال اخير هم ادامه يافت. او درباره دلايل بازنگشتن خود به دنياي بازيگري در سال‌هاي اخير به هنرآنلاين گفته است: «4سال پيشنهاد بازي در كارهايي مي‌شد كه در شأن خودم نمي‌دانستم و آنها را نمي‌پذيرفتم. به كارهايي علاقه‌مندم كه بتوانم همه را خوشحال كنم، نه اينكه عده‌اي از من برنجند و بقيه شاد شوند.»

اصلان خوش‌گويش و خوش‌سخن سريال «آرايشگاه زيبا» كه همه را درباره قزويني بودن اصالت خود به اشتباه مي‌انداخت، از گزينه‌هاي هميشگي زنده‌ياد علي حاتمي براي بازي در نقش‌هاي مختلف بود؛ از «مادر» و «سوته‌دلان» در سينما و «هزاردستان» در تلويزيون. «گل پامچال»، «شب روباه»، «مهريه بي‌بي»، «الو الو من جوجوام»، «زرد قناري»، «گل‌هاي داوودي»، «دستفروش» و... از ديگر هنرنمايي‌هاي بصيري در سينما و تلويزيون است.

يكي ديگر از كارگردان‌هايي كه هميشه و در همه حال علاقه خود را به هنر بازيگري بصيري نشان داده، مرضيه برومند است. او كه در آرايشگاه زيبا نخستين همكاري خود را با بازيگر قديمي تجربه كرده بود، در ادامه هر كجا رفت بصيري را هم با خودش برد؛ از «قصه‌هاي تابه‌تا» و «خودرو تهران11» تا «هتل»، «ورثه آقاي نيكبخت»، «كارآگاه شمسي و دستيارش مادام» و اين اواخر «كتابفروشي هدهد».

  • از شهر قشنگ تا بنگاه تئاترال

بازي در نقش آبدارچي هميشه‌نالان هفته‌نامه شهر قشنگ سريال «بدون شرح» را هم مي‌توان به انبوه نقش‌آفريني‌هاي ماندگار و خاطره‌انگيز محمود بصيري افزود. او حالا عزم خود را براي بازگشتي درخشان به دنياي بازيگري جزم كرده و در اين راه چه پروژه‌اي بهتر از يك نمايش پربازيگر در يكي از قديمي‌ترين تماشاخانه‌هاي تهران. «بنگاه تئاترال» به كارگرداني هادي مرزبان با يك متن كاملا ايراني نوشته علي نصيريان از دوشنبه 5تير هر روز ساعت 20روي صحنه مي‌رود.

کد خبر 373712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha