سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد رفتن به دانشگاه به خصوص در میان زنان خطر دچار شدن به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

education

به گزارش لایوساینس پژوهشگران در این بررسی جدید نشان دادند هر میزان تحصیلات فرد بالاتر باشد، خطر ابتلایش به بیماری قلبی کمتر می‌شود و برعکس.

بر اساس یافته‌های این بررسی بیشترین میزان خطر بیماری قلبی مربوط به افرادی بود که فقط دبستان را تمام کرده بودند و به دبیرستان نرفته بودند.

 درحالی‌که بیش از ۵۰ درصد افرادی که فقط دوره دبستان را تمام کرده بودند، در ادامه زندگی به بیماری قلبی مبتلا شدند، این رقم برای افرادی که وارد دوره‌های آموزش عالی شده بودند، ۳۰ درصد بود.

به گفته دکتر یاسوهیکو کوبوتا، متخصص بهداشت عمومی در دانشگاه مینه‌سوتا و سرپرست این بررسی، این برای نخستین بار است که تأثیر تفاوت میزان تحصیلات بر خطر دچار شدن به بیماری قلبی در طول عمر مورد تحقیق قرار گرفته است.

البته کوبوتا یادآور شد که این بررسی رابطه سببی میان میزان تحصیلات فرد ایجاد بیماری قلبی یا پیشگیری از آن را ثابت نمی‌کند.

این بررسی بر اساس داده‌های مربوط به حدود ۱۴۰۰۰ بزرگ‌سال انجام گرفت که در یک مطالعه درازمدت بهداشتی شرکت کرده بودند.

تاثیر تحصیلات بر خطر بیماری قلبی در زنان بارزتر بود. برای مثال در زنانی که به دانشگاه رفته بودند خطر دچار شدن به بیماری قلبی در طول عمر ۲۸درصد بود، اما در زنانی که به دانشگاه نرفته بودند، این میزان به ۵۱ درصد می‌رسید، در حالیکه همین این ارقام در مورد مردان به ترتیب ۴۲ درصد برای دانشگاه رفته‌ها و ۵۵ درصد برای دانشگاه نرفته‌‌ها بود.

بررسی‌های قبلی نشان داده بودند که میزان درآمد، شغل و میزان تحصیلات والدین فرد را بر خطر بیماری قلبی در او تأثیر می‌گذارد، اما این بررسی جدید نشان داد میزان تحصیلات خود فرد بدون توجه به وضعیت والدینش بر خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی مؤثر است.

کد خبر 373727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha