سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: روزهای پایانی بهار نتوانست موفقیت اکران نوروزی را برای گیشه سینمای ایران ادامه دهد و تقریبا تمام فیلم‌های اکران دوم بهار با فاصله‌ای کهکشانی از «نهنگ عنبر۲» به پایان راه رسیدند.

در اين ميان، نمايش عمومي فيلم توقيفي «مادر قلب اتمي» در‌ماه رمضان هم آبي براي گيشه گرم نكرد تا اكران تابستان با وضعيتي متفاوت آغاز شود.به گزارش همشهري، در شرايطي كه برخي معتقدند نمايش عمومي تازه‌ترين ساخته‌هاي حميد نعمت‌الله و حامد محمدي مي‌تواند خوني تازه در گيشه تابستاني بدمد اما ماجراي تحريمي كه سينماهاي حوزه هنري بر برخي فيلم‌ها اعمال مي‌كنند، ممكن است بر فروش «اكسيدان» و «رگ خواب» تأثير منفي بگذارد. با اين حال، شايد كمدي محمدي و فيلم بحث‌انگيز نعمت‌الله با وجود تحريم‌هاي حوزه هنري هم بتوانند راه خود را بيابند و به فروش خوب برسند.

  • يك كمدي، يك جدي

اكسيدان كه برخي آن را با «مارمولك» مقايسه مي‌كنند، يك نقطه مشترك با فيلم كمال تبريزي دارد و آن اينكه تهيه‌كننده هر 2فيلم منوچهر محمدي است. اكسيدان از روز گذشته جايگزين «دو عروس» شد كه از فيلم‌هاي ناكام گيشه بهار بود. نكته اينجاست كه پوسترهاي فيلم محمدي شبانه از سردر سينما آزادي پايين كشيده شد تا اكسيدان يكي از سينماهاي پرفروش و كليدي خود را از دست بدهد. رگ خواب هم به لطف حضور ليلا حاتمي، سابقه خوب نعمت‌الله و البته عملكرد موفق در جشنواره سال گذشته مي‌تواند به استقبال تماشاگران اميدوار باشد.

قرار بود «مسلخ» اصغر نصيري از امروز در گروه سينمايي ماندانا روي پرده برود كه به گفته سخنگوي شوراي صنفي نمايش، مادر قلب اتمي يك هفته ديگر در سرگروه باقي مي‌ماند تا كف و سقف فروش آن ارزيابي شود. فيلم توقيفي علي احمدزاده كه تصور مي‌شد فروشي خوب داشته باشد، به سد تحريم سينماهاي حوزه هنري خورد و شكستي نسبي را تجربه كرد. هر چند اگر كارگردان به جاي نوشتن نامه و بيانيه توان خود را صرف كارهاي مهم‌تر مي‌كرد، شايد اوضاع مادر قلب اتمي بهتر مي‌شد.

  • خلأهايي كه بايد پر شود

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره تأثير طرح اكران بامدادي در‌ماه رمضان بر گيشه سينماها به همشهري مي‌گويد: «علاوه بر چيدمان و تنوع فيلم‌ها، نكته مهم ظرفيت فيلم‌هاي روي پرده در جذب مخاطب است. امسال در اكران‌ماه رمضان اين امر تقريبا وجود داشت و فروش سينماهاي حوزه هنري نسبت به سال گذشته حدود 20درصد بيشتر شد.

البته با توجه به سنگين بودن هزينه تبليغات كمتر كسي مي‌تواند در اين عرصه موفق باشد. هر چند اعتقاد دارم فيلم خوب در بدترين شرايط به گيشه خوب دست پيدا مي‌كند اما در هر صورت تأثير تبليغات محيطي را نمي‌توان ناديده گرفت و در اين ميان طرح بليت نيم‌بها تا ساعت ۱۷ مخاطبان را براي رفتن به سينما ترغيب كرد.»

کد خبر 373833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha