مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

مدیریت شهری تهران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی روز جهانی قدس تمهیدات و تدارکات گسترده‌ای را به‌اجرا گذاشته‌ است.

خدمات‌رساني 2500دستگاه اتوبوس واستقرار نيروها و تجهيزات آتش‌نشاني در نقاط پيش‌بيني شده ازجمله برخي اقدامات مديريت شهري تهران است.

ستاد برگزاري مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرداري تهران با 7‌كميته (كميته ارزيابي، كميته نگهداشت، كميته اطلاع‌رساني و تبليغات محيطي، كميته حمل‌ونقل و ترافيك، كميته ايمني و بحران، كميته درمان، كميته امور مناطق و رفع سد معبر) و 27كارگروه فعاليت خود را آغاز كرده است. فضاهاي محيطي شهر تهران توسط سازمان زيباسازي براي برگزاري باشكوه راهپيمايي روز قدس آماده‌سازي‌ شده‌است و تهيه و نصب بنر در سطح شهر با همكاري مناطق 22گانه و در اطراف دانشگاه تهران، تهيه و نصب بنر در سطح شهر روي بيلبوردها و سازه‌هاي پرتابل، تبليغات محيطي در تلويزيون‌هاي شهري و تأمين و استقرار سرويس‌هاي بهداشتي پرتابل در محل‌هاي تعيين شده و... ازجمله برنامه‌هاي اين سازمان است.

همچنين جمع‌آوري نخاله و ضايعات فضاي سبز باغچه‌هاي اطراف دانشگاه تهران، واكاري فضاي سبز محدوده دانشگاه تهران و... ازجمله اقداماتي است كه توسط سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران انجام مي‌شود. پاكسازي و نظافت محدوده خيابان انقلاب و دانشگاه تهران كه در همين راستا محدوده اطراف مصلي به 4پهنه تقسيم بندي شده است و ناظرين سازمان مديريت پسماند در 2بخش نظافت و پاكيزه‌سازي‌ مكانيزاسيون خدمات شهري و جمع‌آوري پسماند خشك در پهنه‌ها انجام وظيفه خواهند كرد. استقرار نيروها، تجهيزات و ماشين‌آلات آتش‌نشاني در نقاط پيش‌بيني شده يكي ديگر از محورهاي اقدامات صورت گرفته ‌بوده‌است. سازمان آتش‌نشاني نيز با شناسايي نقاط ناايمن و اتخاذ تدابير لازم در جهت رفع ناايمني با استقرار نيروها، تجهيزات و ماشين‌آلات آتش‌نشاني در نقاط پيش‌بيني شده تمهيدات لازم را به‌كار خواهد گرفت.

شركت شهر سالم نيز با استقرار تيم‌هاي پزشكي و متخصص و مجهز به 20تخت اورژانس و بستري موقت و نيز بخش‌هاي جراحي سرپايي، راديولوژي، آزمايشگاه و داروخانه براي موارد اضطراري و استقرار آمبولانس در كلينيك منطقه6 و ساير نقاط اعلام شده به خدمات‌رساني از ساعات ابتدايي مراسم تا پايان مراسم مي‌پردازند. همچنين براي تسهيل در تردد و جابه‌جايي شهروندان عزيز از تمامي مدل‌هاي حمل‌ونقل عمومي براي خدمات‌رساني استفاده خواهد شد. شركت واحد اتوبوسراني با تأمين اتوبوس‌هاي مورد نياز در سطح شهر تهران به شركت‌كنندگان راهپيمايي روز قدس خدمات‌رساني مي‌كند و در همين راستا 2500دستگاه اتوبوس دو‌كابين و تك كابين به محل‌هاي تعيين شده اعزام و تعدادي نيز دپو مي‌شوند كه از ساعت10:30 روز جمعه به جابه‌جايي شهروندان مي‌پردازند.

  • محل استقرار تاكسي‌هاي ون سازمان تاكسيراني

تقاطع توحيد - آزادي، ميدان انقلاب به ضلع غرب، سه راه جمهوري به سمت شمال، چهارراه وليعصر به سمت جنوب، ميدان فاطمي ابتداي جويبار، تقاطع بلوار كشاورز و خيابان فلسطين، ميدان حر ضلع شمال، ميدان انقلاب ضلع جنوب، ابتداي بلوار وصال به سمت جنوب، تقاطع خيابان انقلاب، وصال به سمت شمال، ابتداي بلوار 16 آذر به سمت جنوب، تقاطع خيابان انقلاب 16 آذر شمال.

  • مبادي سرويس‌رساني شركت واحد اتوبوسراني

چهارراه تهرانپارس، ميدان آزادي، ميدان خراسان، پايانه خاوران، شهرك شهيد بروجردي، 13آبان (پيروزي)، ميدان رسالت، ميدان تجريش، ميدان نبوت، فلكه اول و دوم تهرانپارس، حكيميه، شهرك شهيد محلاتي، جماران، لويزان، ميدان راه‌آهن، بازار دوم نازي‌آباد، ابوذر، جليلي، خزانه بخارايي، ميدان صادقيه، شهرك شهيد باقري، ميدان آذري، يافت‌آباد، شهرك وليعصر، تهرانسر، اكباتان، فلكه دولت‌آباد، 13آبان (رجايي)، خاني‌آباد، شهرري.

  • خدمات‌رساني رايگان مترو در روز جهاني قدس

در روز جهاني قدس شركت مترو به جابه‌جايي رايگان شركت‌كنندگان از سطح شهر تهران از ابتدا تا پايان مراسم مي‌پردازد. انتقال نمازگزاران از ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو تا بخش‌هاي مشخص شده توسط تاكسي‌ها و ون‌ها صورت مي‌گيرد و براي اطلاع‌رساني و راهنمايي نمازگزاران نقشه مسير محورهاي خدمات‌رساني طراحي و در محل‌هاي تعيين شده نصب خواهد شد. ضمنا 20دستگاه سواري نيز به سرويس‌رساني ستاد گمشدگان در مراسم روز جهاني قدس خواهند پرداخت. شايان ذكر است كليه تاكسي‌هاي ون و واحدهاي كنترل و نظارت مجهز به كپسول اطفاي حريق هستند.

کد خبر 373866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha