چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول آموزش زیست محیطی اداره محیط زیست بهشهر گفت: پرندگان تابستان‌گذران برای تابستان گذرانی به تالاب میانکاله آمدند.

حضور پرندگان تابستان‌گذران در میانکاله

به گزارش مهر، جمال ابوطالبی با بیان این که در تمامی فصول سال پرندگان فراوانی در میانکاله رفت و آمد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به این که تالاب میانکاله ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار است اما به دلیل خشکسالی و دریافت آب تالاب در بخش‌های جنوبی آن که برای پرورش ماهی در آبندان ریخته می‌شود در حال حاضر ۲۸ هزار هکتار از آن خشک شد.

وی افزود: بیش‌تر پرندگان زمستان‌گذران در میانکاله وجود دارد که اوایل پاییز می‌آیند و در ابتدای بهار به سرزمین‌های خود کوچ می‌کنند.

مسئول محیط زیست میانکاله یادآور شد: پرندگانی که در فصل بهار به تالاب میانکاله مهاجرت می‌کنند شامل هدهدها یا شانه به سرها هستند که در اوایل بهار و سپس قوها و کلاهک‌ها در جمعیت ۲۰هزار تایی می‌آیند و در نهایت زنبورخوارها که جمعیت قابل ملاحظه‌ای دارند وارد میانکاله می‌شوند.

ابوطالبی گفت: اوایل خرداد گلایل‌ها آمدند که همگی آنها تخم‌گذار بودند و نیز در اواسط خرداد کنگرخوارها و صدف‌خوارها برای تابستان‌گذران آمدند.

وی افزود: در میانکاله حدود صد هزار گونه گیاهان علفی دانه‌دار رشد کردند و چون این پرندگان برخی از آنها دانه‌خوار هستند از دانه‌های گیاهان در فصل تابستان برای تغذیه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در فصل پاییز نیز بیش‌تر پرندگان از دانه‌های انار تغذیه می‌کنند برخی که حشره‌خوار هستند از تارهای عنکبوتی که حشرات در آن به دام افتادند تغذیه می‌شوند و به طور کلی طبیعت برای پرندگان محلی برای تغذیه فراهم می‌کند بنابر این وجود گونه‌های گیاهی و حشرات موجود در آن و محل مناسب برای استتار پرندگان است که از این طریق خود را در برابر دشمنان طبیعی محافظت می‌کنند.

کد خبر 373885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha