همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حمله موشکی روزهای گذشته سپاه به مواضع تروریست‌های داعش و واکنش این نهاد انقلابی برای دشمنان آمریکائی و برخی کشورهای منطقه که فکر می‌کنند اگر به ایران حمله‌ای کنند تجاوز آنها بدون پاسخ خواهد ماند دارای پیام روشنی است.

یحیی صفوی

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی که روز چهارشنبه در جمع فرماندهان، روسای پلیس های تخصصی، معاونان، اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس ناجا سخنرانی می کرد با اشاره به تنوع ماموریت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نقش نیروی انتظامی در امنیت عمومی کشور گفت: در کشور عظیم ایران ناجا دارای ماموریت های متنوع و گسترده مشکلی است،حفظ امنیت شهرها تا امنیت مرزها و امنیت حقوق افراد به عهده نیروی انتظامی است و در این ماموریت بایستی جان و مال مردم دارای امنیت باشد.

وی افزود: کشور ما دارای 8 هزار کیلومتر مرز شامل مرزهای خشکی و دریایی است و برقراری امنیت مرزها با وجود نا امنی در کشورهای اطراف واقعا کار مشکلی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: ناجا چون مداوم با مردم در ارتباط است درحوزه فهم مسائل اجتماعی و امنیت عمومی، بیش از سایر نیروهای مسلح فهم امنیتی دارد و تغییر ذائقه های سیاسی و وضعیت اقتصادی مردم را بخوبی درک می کند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: پیش بینی مسائل آینده برای ناجا درحوزه های مختلف و اشراف اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است و در اشراف اطلاعاتی خصوصا در بخش مرزها استفاده از تکنولوژی های نوین بویژه هواپیماهای بدون سرنشین اجتناب ناپذیراست و از سوی دیگر در موضوع تخصصی اطلاعات، دستگاه های اطلاعاتی ما از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و ناجا بایستی هماهنگی اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند گروه های تروریستی را به موقع شناسایی و قبل از آنکه وارد عملیات شوند مورد تهاجم قرار دهند.

وی بر ضرورت حفظ آمادگی های عملیاتی در کنار مولفه های سرعت و دقت اجرای عملیات ها تاکید کرد و افزود: حوادث غیرقابل پیش بینی هستند و ابتکارعمل در تعیین زمان و مکان ایجاد نا امنی در اختیاردشمن است و ناجا بایستی علاوه بر آنکه به افزایش سرعت عمل و استفاده از بالگردها در مرزها و شهرها تاکید داشته باشد، همیشه در مراکز استان ها یک یگان آماده عملیات داشته باشد تا دچار غافلگیری نشود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ناجا بایستی برای هر نوع تهدید و برای سناریوهای مختلف، طرح های لازم و طرح های عملیاتی مناسب را پیش بینی کند.

وی در ادامه با تشریح و تحلیل حوادث و رویدادهای بین الملل و با تاکید بر سرعت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در تصمیم گیری و پاسخگویی مناسب به تهدیدات گفت: قدرت تصمیم گیری و پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران قدرت سریع و تعیین کننده ای است.

سرلشکر صفوی با توضیح تاثیر شرائط امنیتی کشور و اثر گذاری کمیت قدرت ملی در تحمیل جنگ 8 ساله به کشورمان افزود: درست در زمانی که در کردستان نا امنی داشتیم و در داخل نیز منافقین ایجاد نا امنی می کردند و تنش های سیاسی در فضای جامعه حاکم شد جنگ تحمیلی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و امروز نیز اگر امنیت داخلی تضعیف شود و یا تنش های سیاسی در فضای عمومی جامعه حاکم شود زمینه تضعیف کشور و تهاجم دشمنان فراهم می شود. اگر دشمنان ما احساس کنند عوامل قدرت ملی در داخل تضعیف شده است آنوقت دشمنان به فکر دست درازی به منافع ملی کشور خواهند افتاد.

وی ادامه داد:دو قطبی سازی در داخل، خصوصا وجود دو گفتمان متفاوت در کشور خطرات و صدمات جبران ناپذیری به بدنه کشور وارد می کند و دشمنان خارجی به خوبی این تفاوت هارا رصد وپالس های لازم را دریافت می کنند.

کد خبر 373930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha