چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

۲ مرد که در جریان اسیدپاشی به جوانی در شهرستان زابل باعث مرگ او شده بودند به مرگ و حبس طولانی‌مدت محکوم شدند.

اين اسيدپاشي كه نخستين حادثه اسيدپاشي در شهرستان زابل به شمار مي‌رود، 29تيرماه سال گذشته در خيابان طالقاني اين شهر رخ داد. آن روز مرد جواني داخل خودروي پرايدش نشسته بود كه موتورسيكلتي با 2سرنشين به او نزديك شد. سرنشينان موتور صورتشان را پوشانده بودند و به محض اينكه به نزديكي خودروي پرايد رسيدند، اسيدي را كه داخل ظرفي ريخته بودند به سر و صورت راننده پرايد پاشيده و بلافاصله متواري شدند.

پس از اين حادثه رهگذران با شنيدن فرياد‌هاي مرد جوان به كمكش رفتند و ماجرا را به اورژانس خبر دادند. دقايقي بعد مرد مجروح به بيمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما شدت سوختگي‌اش به حدي بود كه به بيمارستان زاهدان منتقل شد. با اين حال تلاش پزشكان براي نجات جانش نتيجه‌اي نداشت و اين مرد 24ساعت پس از حادثه جانش را از دست داد. به‌دنبال مرگ مرد جوان، تيمي از كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت وارد عمل شدند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه قرباني در آژانس تاكسي تلفني كار مي‌كرده و از مدتي قبل با همسرش دچار اختلاف بوده است. مأموران در ادامه به سراغ همسر وي رفتند و در جريان تحقيقات تخصصي پي بردند كه او راز اسيدپاشي را مي‌داند. در نهايت اين زن اعتراف كرد كه در اين حادثه دست داشته و اين كار را با همدستي 2نفر ديگر انجام داده است.

كارآگاهان پس از اعترافات زن جوان موفق شدند يكي از متهمان را در مخفيگاهش در زابل دستگير كنند اما عامل اصلي اسيدپاشي به مشهد گريخته بود كه در نهايت او نيز به دام پليس افتاد و دستگير شد. با اعتراف متهمان به اسيدپاشي مرگبار، پرونده آنها با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري فرستاده شد و متهمان پاي ميز محاكمه قرار گرفتند. به گفته رئيس دادگستري زابل، مدتي قبل حكم نهايي پرونده از سوي ديوان عالي كشور تأييد و عامل اصلي اسيدپاشي به مرگ و همدستش به حبس طولاني مدت محكوم شدند. به گفته نجفي انگيزه اين جنايت ناموسي بوده است.

کد خبر 373962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha