همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه در واکنشی جدید به تحریم‌های آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید تهدیدی جدی علیه روابط دو کشور است.

واکنش جدید روسیه به تحریم های جدید آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تحریم‌های تازه کنگره آمریکا علیه شماری از شهروندان و نهادهای آن کشور، «تهدیدی جدی» برای روابط دو کشور است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از آن منتشر شده که سرگئی لاوروف، و رکس تیلرسون، وزیران خارجه روسیه و ایالات متحده، تلفنی گفتگو کردند.

سنای آمریکا، ۲۴ خرداد ماه، متممی به طرح تحریم های ایران را تصویب کرد که براساس آن تحریم های تازه‌ای علیه روسیه اعمال خواهد شد.

این تحریم‌ها در پیوند با اتهامات به مسکو در مورد عملکردش از جمله در اوکراین یا سوریه صادر شده‌است. بر اساس این متمم، لغو تحریم‌های دوره باراک اوباما، توسط رئیس‌جمهوری فعلی، نیز به اجازه کنگره نیاز خواهد داشت.

در میان افراد حقیقی و حقوقی که قرار است هدف تحریم‌های اخیر قرار گیرند، ۳۸ مورد به اقدامات روسیه در خاک اوکراین باز می‌گردد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفته است هدف آن است که «روسیه برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی همکاری کند».

وزارت خارجه روسیه در واکنش گفته است «چنین اقدامی، کلیت روابط روسیه و آمریکا را با خطر جدی روبه‌رو کرده‌است، روابطی که بدون این تحریم‌ها هم دوران سختی را می‌گذراند».

کد خبر 374029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha