شاخص کل بورس تهران در مبادلات هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داد و با ۷۳۰واحد افت به رقم ۷۸هزارو۷۳۶واحد رسید. در این هفته شاخص قیمت بورس هم با ۱.۴واحد نزول به‌کار خود پایان داد.

  • كارنامه هفته آخر فصل بهار در بازارسهام

در هفته پاياني فصل بهار مجموع ارزش معاملات بورس تهران و فرابورس ايران به مرز 19هزار ميليارد ريال رسيد. در هفته گذشته حجم دادوستدها در فرابورس 17درصد كاهش نشان مي‌داد اما حجم مبادلات سهام در بورس تهران افزايش يافت. سهامداران در هفته گذشته 6ميليارد سهم را در بورس و فرابورس دادوستد كردند.

  • بازده بهار بورس 2درصد، فرابورس 3درصد

ميانگين بازده سرمايه‌گذاري در بورس تهران در بهار امسال به 2درصد رسيد. در همين مدت ميانگين بازده فرابورس 3درصد بود. طبق آمار رسمي در خرداد‌ماه 96، شاخص كل بورس تهران با 2458واحد كاهش نسبت به ارديبهشت‌ماه 3درصد كاهش يافت و به رقم 78736واحد رسيد.

آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد در آخرين‌ماه بهار حجم مبادلات فرابورس ايران روندي صعودي داشت و با ۱۳ درصد افزايش نسبت به خرداد‌ماه 95مواجه شد اما تعداد معاملات انجام‌شده در خردادماه ۹۶ در مقايسه با خرداد سال گذشته با ۱۳ درصد كاهش روبه‌رو شد. ارزش مبادلات فرابورس هم در خردادماه كاهش ۷ درصدي را نسبت به خرداد سال ۹۵ به ثبت رساند.

کد خبر 374055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha