همشهری آنلاین: پایبندی کشورهای شرکت‌کننده در توافق کاهش تولید در اوپک، به ۱۰۶ درصد رسیده است که بیشترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، محسوب می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از شیپینگ نیوز، کمیته مشترک مانیتورینگ اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها در سطح وزرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایبندی به توافق کاهش تولید در میان اوپکی‌ها و یازده کشور غیراوپکی، به بیشترین سطح بعد از اجرای توافق کاهش تولید رسیده و به ۱۰۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

در همین حال میزان کل پایبندی به توافق کاهش تولید در میان کشورهای شرکت‌کننده در این معاهده، به طور یکنواختی از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه گذشته یعنی می در حال افزایش بوده است و این میزان، از سطح پایبندی در ماه گذشته و جاری میلادی، به بیش از ۱۰۰ درصد رسید که بیشترین رقم از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد محسوب می‌شود.

همچنین در ماه جاری میلادی، میزان پایبندی به توافق کاهش اوپك در مقایسه با ماه گذشته ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و این موضوع حاکی از تمایل کشورها برای مشارکت و همکاری در این طرح دارد که هدف آن، همان برقراری توازن در بازار عرضه و تقاضا و نیز بهبود قیمت نفت است.

بر همین اساس، کشورهای شرکت‌کننده در طرح توافق کاهش تولید قرار است تا سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، عرضه نفت خود را در حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

البته افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان بعنوان جدی‌ترین مانع بر سر کشورهای شرکت‌کننده در طرح توافق کاهش تولید، بمنظور برقراری توازن در بازار محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش قرار است «کمیته مشترک مانیتورینگ اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها در سطح وزرا» در ماه آینده میلادی یعنی بیست و چهارم جولای در «سنت پترزبورگ» روسیه برگزار شود.

کد خبر 374237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha