همشهری آنلاین: تیم‌های ملی ساواته مردان و زنان ایران در مسابقات جهانی کروواسی ۵ نشان برنز کسب کردند و یک ملی‌پوش هم فینالیست شد.

Savate Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، رقابت‌هاي جهاني با حضور 200 ورزشکار از 30 کشور و به مدت دو روز در شهر واراژدین برگزار شد و تیم ملی ساواته ایران با هفت ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان در این مسابقات شرکت کرد.

در این مسابقات هر سه بانوی ساواته‌کار اعزامی، در مصاف با حریفان شاخص اروپایی به سه مدال برنز و عنوان سومی اوزان خود دست یافتند که این عناوین و مدال‌های کسب شده، برای نخستین بار در رده بانوان حاصل شد.

  • نتایج اوزان رده بانوان:

در مسابقات وزن 56- کیلوگرم، سعیده فرد صانعی در دور مقدماتی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، مقابل حریفی از موریتانی به پیروزی رسید و در ادامه با قبول شکست مقابل نماينده ایتالیا با مجموع 4 امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در مصاف با قهرمان جهان از فرانسه نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز و عنوان سومی این وزن دست یافت.

در وزن 60- کیلوگرم، رقیه سلطانی‌نگار در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل قهرمان فرانسوی به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن 65- کیلوگرم نیز مینا کرمی با کسب دو پیروزی مقابل حریفانی از تونس و بلغارستان به نیمه نهایی رسید که در این مرحله با واگذاری نتیجه به قهرمان جهان از فرانسه، سومین مدال برنز ساواته بانوان ایران را به دست آورد.

  • نتایج اوزان رده مردان:

در وزن 65- کیلوگرم، حمزه مرادیان، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2014 ایتالیا و 2016 کرواسی، با پذیرش دو شکست مقابل حریفانی از موریتانی و روسیه از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن 70- کیلوگرم، حسین حیاتی با کسب دو پیروزی مقابل حریفانی از کشورهای بلژیک و کرواسی و شکست مقابل حریفی از کشور مالی، مجموعا با هفت امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله برای راه‌یابی به فینال مقابل قهرمان جهان از فرانسه مصدوم شد و به مدال برنز این وزن بسنده کرد.

در وزن 85+ کیلوگرم نیز سید مهدی حسینی به دو پیروزی مقابل صربستان و اوکراین دست یافت و مقابل حریف روسیه نتیجه را واگذار کرد و با کسب 7 امتیاز راهی مرحله دوم شد. وی در این مرحله برای راه‌یابی به فینال در مصاف با قهرمان کامرونی، به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه پا، از ادامه مسابقات انصراف داد و با کسب عنوان سومی و مدال برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه داد.

اما در مسابقات وزن 85- کیلوگرم، جمشید اصغر گیوه‌چی، قهرمان ارزنده و با اخلاق ساواته ایران دست به کار بزرگی زد. وی که در بازی نخست مرحله مقدماتی مقابل حریف سرشناس فرانسوی با رقابتی پایاپای و اختلاف اندک نتیجه را واگذار کرده بود، در ادامه به دو پیروزی ارزشمند مقابل حریفانی از موریتانی و بلغارستان دست یافت تا در نهایت با توجه به نتایج جدول به عنوان یکی از فینالیست‌های این وزن، مهرماه سال جاری مجددا برای کسب مدال طلا و کاپ قهرمانی این وزن مقابل حریف فرانسوی قرار بگیرد.این مسابقات احتمالا در فرانسه برگزار خواهد شد.

ضمن اين كه بعد از برگزاری مسابقه فینال مردان در وزن 85- کیلوگرم، رده‌بندی تیمی این مسابقات مشخص خواهد شد.

 

کد خبر 374239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha