یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس،احزاب، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی هانت به رئیس جمهوری را خلاف منافع ملی دانسته و تاکید کردند، ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.

رئیس‌جمهور

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران در حالی برگزار شد که متاسفانه شماری اندک در مسیر راهپیمایی به رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان نظام اهانت کردند که این اتفاق مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، گروه‌های سیاسی و مردمی قرار گرفت که این اتفاق مورد انتقاد و سرزنش بسیاری از گروه‌ها، جناح ها و مردم قرار گرفته است.

جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب نظران و کارشناسان در این زمینه تاکید کردند: حرمت رئیس جمهوری واجب است و اهانت به دکتر روحانی خلاف منافع ملی کشور است و باید با افراد خاطی برخورد جدی شود. آنان تصریح کردند: توهین به مقامات کشور با هیچ منطقی سازگار نیست و اهانت کنندگان به رئیس جمهوری به آرای میلیونی ملت ایران توهین کردند.

  • عضو مجلس خبرگان رهبری:حرمت رئیس جمهوری واجب است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حفظ حرمت رئیس جمهوری و دیگر ارکان نظام و مسئولان کشور برای همه لازم است، گفت: هر اقدامی که حضور مردم، وحدت و انسجام ملی را خدشه دار کند محکوم است.

وی افزود: در روزی مانند روز جهانی قدس که مظهر اتحاد ملت برای دفاع از مظلومان جهان است توهین به رئیس جمهوری علاوه بر این که وحدت ملی و انسجام ملی را خدشه دار می‌کند، در نگاه بیرونی نیز باعث شادی دشمنان نظام اسلامی و کشور می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تحقیق در مورد این اقدام اهانت آمیز را یک حق قانونی دانست گفت: پیگیری این اقدام وظیفه دستگاه‌های قانونی است و باید هم این موضوع دنبال شود تا این گونه مسائل در فضای عمومی جامعه رایج نشود.

  • آیت الله خاتمی: ادبیات هتک از سوی هرکس محکوم است

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد: نقدسازنده باید باشد اما برخورد هتاکانه مورد تایید نیست بنابراین مسئولان و مردم همه باید مراقب باشند، ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نباید برخوردها اهانت آمیز نباشد که البته این را یک طرفه نمی‌گوییم، امیدواریم فضای کشور مهرآمیز در عین حال نقد سازنده باشد. این هرگز به معنای انزوای نقد سازنده نیست. نقد سازنده باید باشد اما برخورد هتاکانه مورد تایید نیست.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: ما در جمع خودی‌ها و اعضای یک کشور و مسئولینی که منتخب مردم هستند باید برخوردمان «رُحما» باشد. بنابراین من از همه مردم و از مسوولان می‌خواهم که ادبیاتشان محترمانه باشد چرا که این ادبیات، ادبیات محترمانه را در پی دارد. وی تصریح کرد: همه باید مراقب باشند هم مسئولان و هم مردم که ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.

  • حتي اگر شاكي خصوصي هم نباشد بايد پي‌گيري شود

آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توهین به رئیس جمهوری را خلاف منافع ملی، مصالح کشور و نظام دانست و تاکید کرد: قوه قضائیه و دادستانی باید این اقدام را پیگیری و با توهین کنندگان برخورد کند.

وی افزود: قوه قضائیه باید موضوع اهانت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس را به شدت پیگیری و متخلفین را مجازات قانونی کند.

وی یادآور شد: در شرایطی که کشور و نظام به وحدت و انسجام ملی بیشتری نیاز دارد، این گونه اقدامات اهانت آمیز و هتاکانه نسبت به رئیس جمهوری به عنوان دومین شخص کشور آن هم در ماه مبارک رمضان و در منظر عموم مردم و در راه پیمایی مقدس روز جهانی قدس خلاف منافع ملی، مصالح کشور و نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اهانت به رئیس جمهوری از نظر قانون نیز مصداق مجرمانه و قابل تعقیب قانونی است هر چند که شاکی خصوصی نداشته باشد.

  • نماینده اصولگرای مجلس:توهین به مقامات کشور با هیچ منطقی سازگار نیست

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به هر فرد بویژه مقامات کشور با هیچ منطقی سازگار نیست و بیان یکسری از الفاظ، شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی اظهارکرد: توهین به هر فردی خصوصا به مقامات کشور با هیچ منطقی سازگار نیست، اگر افراد انتقادهایی دارند باید در فضای سازنده را مطرح کنند.

وی افزود: قطعا نظرات متفاوتی در کشور وجود دارد و همه باید نظرات خود را بیان کنند، این که از یک سلسله الفاظ استفاده شود شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

  • به آرای میلیونی ملت ایران توهین کردند

علی نوبخت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: متاسفانه کسانی که در روز جمعه به رئیس جمهوری توهین کردند درحقیقت به آرای میلیونی ملت ایران توهین کردند و تاختند، این افراد نباید زبان به مزد اسرائیل باشند.

وی تصریح کرد: افرادی که دست به این اقدام زدند یا نادان و گول خورده هستند یا جاسوس و مزدبگیران اسرائیل ؛ اینها مصداق دوست نادان و دشمن دانا هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: مدت‌هاست که شاهد این ماجراها هستیم. قوه قضاییه به طور جدی وارد عمل شود زیرا جرم عمومی است و باید به سرعت به آن ورود کرد. البته دادستان هم به این موضوع اذعان داشته است.

نوبخت از دستگاه‌های اطلاعاتی خواست افرادی که این گونه توهین می‌کنند را بیشتر رصد کنند تا مشخص شود به کدام کشورها وصل هستند و از کجا تغذیه می‌شوند.

  • نماینده اصولگرای مجلس: با توهین کنندگان باید به رئیس جمهوری برخورد شود

همچنین ناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این حرکتی که تعدادی از افراد انجام دادند و شعارهایی را علیه رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس دادند، این بهانه را دست کسانی دادند که خارج کشور نشستند و منتظر اختلاف بین مسئولان و مردم در ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد دنبال این هستند که اختلافات را ایجاد کنند و نظام مقدس ایران که پایه‌هایش روی خون شهدا استوار شده است و خون شهدا باعث تنومند شدن این نهال شده است تضعیف کنند ولی بدانند که موفق نخواهند شد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری در این موضوع باید صبور باشند، بالاخره ایشان در انقلاب در مسئولیت ارزشمندی مسئولیت و در قوه مقننه 20 سال حضور و در بخش‌های دیگری نیز فعالیت داشتند بنابراین در این موضوع خدای نکرده شخص رئیس جمهوری با صحبت هایشان یا طرفدارانشان کاری نکنند که اختلاف بیشتر شود.

  • این تخریب‌ها خلاف منافع ملی است

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توهین ها و تخریب‌ها به رئیس جمهوری آگاهانه یا ناآگاهانه ائتلاف با صهیونیست‌هاست و خلاف منافع ملی است.

وی افزود: بدیهی است که این گونه اقدامات در راستای منافع ملی کشور نخواهد بود، زمانی که ما طبق قانون اساسی نظام انتخاباتی را پذیرفته‌ایم باید قانون برای ما فصل الخطاب باشد، زمانی که این رقابت‌های انتخاباتی تمام می‌شود، باید تبدیل به همکاری و همفکری برای پیشبردن منافع ملی شود به ویژه این که شاهدیم برخی کشورهای همسایه همچنین صهیونیست‌ها علیه منافع ملی ایران از هر حقه و نیرنگی استفاده می‌کنند.

حیدری تاکید کرد: این توهین‌ها و تخریب‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه ائتلاف با صهیونیست‌هاست در این راستا جبهه اصلولگرایی خودشان ورود پیدا کنند، اعتراض کنند و از رئیس قوه قضاییه بخواهند با این موضوع برخورد جدی کند.

  • در رسیدگی به حادثه زشت اهانت به رئیس جمهوری جناحی نگاه نکنیم

سید ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ضمن محکوم کردن اهانت به مسئولان کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: به این موضوع نبایدنگاه جناحی شود .

وی افزود: مسئولان در جایگاه مسئول باید پاسخگو این اقدامات غیراخلاقی باشند و با این اقدامات به گونه‌ای برخورد شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی ادامه داد: تمهیداتی باید اندیشیده شود که اگر چنین وقایع تاسف بار یا ناهنجاری اتفاق افتاد به سرعت با آن برخورد شود و نتیجه به اطلاع مردم برسد .

  • خودسر یک واژه انحرافی است

غلامعلی رجایی مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ' خودسر' یک واژه انحرافی است و حملات اینچنینی به آقایان هاشمی و روحانی سازماندهی شده بوده است.

وی افزود: دادگاه افرادی که در روز قدس به رئیس جمهوری توهین کردند باید علنی باشد. امروز به میمنت فضای مجازی تصاویر توهین کنندگان در دسترس است و دستگیری متهمین کار سختی نیست.

وی ادامه داد: هر چند حمله به رئیس جمهوری اقدام تازه‌ای نیست و این کار درباره اقای هاشمی و رئیس دولت اصلاحات نیز به وقوع پیوسته است. ولی چون هنوز حکم رئیس جمهور تنفیذ نشده این قضیه حساس‌تر است چرا که دهن کجی آشکار به رای مردم تلقی می‌شود.

رجایی اظهار کرد: چطور ممکن است شخصی که صلاحیت او مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است ' آخوند انگلیسی' یا ' منافق' باشد؟ مهاجمین شکست خوردگانی هستند که می‌خواهند آقای روحانی را عصبانی کنند تا سخنان تندی بر زبان بیاورد.

کد خبر 374250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha