همشهری آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان گفت: سال ۹۵ حدود هزار و۱۱ نفر برای دریافت دیه اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی وحتی اره کردن استخوان ترقوه خود کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۴درصد افزایش داشته است.

پزشکی قانونی

به گزارش ایلنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان گفت: افراد برای دریافت دیه از بیمه‌ها اقدام به خودزنی، صحنه سازی تصادف وحتی شکستن دست وپای خودبه صورت عمد می‌کنند.

وی اضافه کرد : این افراد با زدن اسپری یا تزریق مواد بی‌حس کننده، دست یا پای خود را بی‌حس کرده و سپس اقدام به شکستن استخوان خود می‌کنند تا دیه دریافت کنند. وی تصریح کرد: چندی پیش موردی داشتیم که برای دریافت دیه اقدام به خود زنی کرده و پس از بی حس کردن محل مورد نظر استخوان ترقوه کتف خود را با اره بریده بود.

وی بابیان این که برخی برای دریافت دیه اقدام به خود‌زنی به اشکال مختلف می‌کنند، اظهارکرد: مواردی نیز داشته‌ایم که برای دریافت دیه با قیچی آهن بر دندان‌های خود را بریده‌اند یا ابتدا پوست خود را بی‌حس کرده و با کشیدن خود روی زمین پوست خود را کنده و سپس با موتور خود را به عمد به لاستیک خودروها برای دریافت دیه کوبیده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: برخی نیز از طریق خودزنی کلاهبرداری می‌کنند که نمونه آن فردی بود که از داوطلبان خودزنی وکالت می‌گرفت و مبلغ یک میلیون تومان به آنها می پرداخت و پس از آن که آن افراد خود را به عمد زیر خودروها می‌انداختند با وکالتی که گرفته بود، نسبت به دریافت دیه اقدام می‌کرد که متاسفانه یکی از افراد داوطلب خودزنی در یک تصادف به همین شکل کشته شد.

دکتر آریا حجازی افزود: حتی گروه هایی را داشته‌ایم که قبل از سوار شدن به خودرو صورت و بدن خود را زخمی کرده و سپس اقدام به انداختن خودرو در دره یا تصادف ساختگی می‌کرده‌اند و از این راه دیه‌های سنگینی می‌گرفتند اما خوشبختانه اکنون با توجه به این موارد، بررسی‌های دقیق‌تری انجام می‌شود تا جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

کد خبر 374305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha