همشهری‌آنلاین: سخنگوی کریستینا فرناندز، رئیس جمهور سابق آرژانتین تمایل او را برای پیروزی در سنای این کشور در انتخابات میان دوره‌ای اکتبر سال جاری میلادی تایید کرد؛ اقدامی که پس از تشکیل حزب مستقل چپ میانه "پرونیسم" انجام شده‌است.

کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین در صحبت‌هایش از تلاش مجدد برای باز پس‌گیری جزایر مورد مناقشه فالکند از انگلیس گفته و باعث بروز نگرانی‌هایی بابت از سرگیری تنش‌ها میان دو کشور شده است.

فرناندز در جریان دوران ریاست‌جمهوری، خودش را رئیس‌جمهور مالویناس یا همان جزایر فالکند نامید چون این جزایر را بخشی از قلمروی آرژانتین می‌داند که به دست نیروهای انگلیسی افتاده است.

رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین در 2012 گفته بود: این واقعا بی‌عدالتی است که یک منطقه مستعمره چند صد کیلومتر دورتر از کشور استعمارگرش(انگلیس) در قرن 21 وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس،اخبار مربوط به تلاش مجدد فرناندز برای راه یافتن به سنای آرژانتین چند روز پس از آن منتشر شد که سفیر انگلیس در آرژانتین، به دولت بوئنوس آیرس درباره دخالت در امور این جزایر مورد مناقشه هشدار داد و تاکید کرد که ساکنان این جزایر همواره درباره آینده خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

او در سی و پنجمین سالگرد درگیری فالکند تاکید کرد که انگلیس در مذاکرات برای آینده این جزایر دخالت نمی‌کند چون مردم این منطقه هستند که باید درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند.

کد خبر 374319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha