همشهری آنلاین: دانشمندان از سراسر جهان در توکیو گرد هم آمده‌اند تا آخرین یافته‌های خود درباره رایانه‌های کوانتومی را به اشتراک بگذارند.

quantum computer

این یک فناوری مهم و تاریخ ساز است که انتظار می‌رود منجر به ساخت ماشین‌هایی شود که بسیار سریع‌تر از ابررایانه‌ها محاسبه می‌کنند.

حدود ۲۰۰ دانشمند امسال در «همایش رایانه کوانتومی آدیاباتیک» که از روز دوشنبه آغاز شد، گرد هم آمده‌اند. پژوهشگرانی از گوگل، ناسا، لاکهید مارتین و دانشگاه توکیو در این همایش شرکت دارند.

در گذشته باور بر این بوده است که توسعه رایانه‌های کوانتومی ده‌ها سال زمان می‌برد.

اما یک شرکت ریسک پذیر کانادایی به نام «دی- وِیو سیستمز» در سال ۲۰۱۱ موفق به ساخت اولین رایانه کوانتومی جهان شد.

رایانه ساخت این شرکت با استفاده از اصل «آنلینگ کوانتوم» یا «بازپخت کوانتوم» توانست از میان مجموعه محدودی از گزینه‌ها بهترین پاسخ را پیدا کند. در مقایسه با رایانه های دیجیتالی متعارف، این رایانه پاسخ ها را تقریبا در یک آن بدست می آورد.

گوگل و ناسا در میان خریداران رایانه‌های کوانتومی این شرکت هستند.

یکی از مسوولان گوگل در همایش روز دوشنبه گفت که این شرکت در حال توسعه رایانه های کوانتومی خودش است و به نتایجی نیز دست یافته است. وی گفت که گوگل همچنین در تلاش است تا از رایانه کوانتومی در زمینه هوش مصنوعی نیز بهره ببرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره نحوه استفاده از رایانه کوانتومی برای تسهیل در ترافیک و توسعه داروهای جدید بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این کنفرانس تا پنجشنبه ادامه دارد.

کد خبر 374327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha