همشهری آنلاین: درحالی که آخرین سنگرهای داعش در موصل در حال فرو ریختن است و ارتش عراق سرگرم پاکسازی مرکز استان نینواست، مسئول کلیساهای مسیحیان در اربیل، اعلام کرد که داعش در طول سه سال گذشته دستکم ۱۴ کلیسا را در شمال عراق ویران کرده است.

داعش ۱۴ کلیسای مسیحیان را با خاک یکسان کرده است

به گزارش ايرنا، سزار البرت مسئول سازمان کلیساهای مسیحی عراق در شهر اربیل با اعلام این مطلب گفت: حضور داعش در عراق، همانند سایر ادیان و مذاهب، آسیب های متعددی به مسیحیان در عراق وارد کرد.

وی افزود: در دشت نینوی بیش از 5 کلیسا در موصل 6 کلیسا و در کرکوک و خانقین و طوزخورماتو 3 کلیسا توسط داعش با خاک یکسان شده است.

به گفته این مقام مسئول مسیحی، اگرچه آمار دقیقی در خصوص تعداد مسیحیان در عراق نیست، اما به جرات می توانیم بگوییم که بیش از نیمی از مسیحیان راهی خارج از کشور شده و مهاجرت کرده اند.

سزار آلبرت تصریح کرد تعداد مسیحیان در عراق از 4.5 درصد کل جمعیت عراق به 2 درصد کاهش یافته است و بخش زیادی راهی کشورهای اروپایی یا سایر کشورهای عربی شده اند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش بعد از اشغال بخشی از عراق در سال 2014 میلادی به مسیحیان 3 پیشنهاد ارائه کرد:1- مسلمان شوند 2- جزیه به داعش پرداخت کنند 3- منازل و اماکن خود را ترک کنند.

این اقدام داعش باعث کوچ هزاران خانوار مسیحی از موصل و دشت نینوی شد که بدست گروه تکفیری داعش افتاده بود.

کد خبر 374352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha