همشهری آنلاین: آرمین هادی‌پور و مسعود حجی‌زواره با کسب یک مدال نقره و یک برنز، تنها مدال‌آوران کشورمان در پایان روز پنجم رقابت‌های جهانی بودند.

Armin Hadipoor

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از صبح روز شنبه (3 تير) با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه خواهد داشت.

روزیکشنبه و در فینال این رقابت‌ها آرمین هادی‌پور مقابل «تای هون کیم»، دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ریو 2016، دو مدال طلای قهرمانی جهان 2015 و 2013، مدال‌هاي طلا، نقره و برنز گرندپری، طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی قرار گرفت و در دیداری حساس با نتیجه 10 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

نماینده جوان کشورمان روز شنبه و در مرحله مقدماتی این مسابقات در اولین گام رو در روی «آنشومن پاراشار» هندوستانی با نتیجه 31 بر 5 توانست در راند دوم مقتدرانه پیروز شده و به مرحله بعد صعود کند و در دومین دیدار «سالومون دمسه» از اتیوپی را در يك مبارزه حساس با نتیجه 22 بر 15 شکست داد و راهی مرحله بعد شد. در ادامه با «رینالدی اتمانگارا» از اندونزی (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) مبارزه کرد و توانست با شکست 24 بر 3 او به مرحله یک‌هشتم نهایی راهی پیدا کند. در پایان نیز رو در روی «مورات لاچوری» از بلژیک (قهرمان اروپا در سال 2016 و نایب قهرمان دانشجویان جهان در سال 2015) قرار گرفتن و این بازیکن را با برد 17 بر 9 از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.

آرمین در نیمه نهایی رو در روی «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2015 و نایب قهرمان آسیا در سال 2016 قرار گرفت و در دیداری حساس و دیدنی در حالی که تا ثانیه‌هاي پایانی نتیجه مساوی بود، توانست با کسب 3 امتیاز (25 بر 23) نتیجه را به نفع خود به پایان برساند و به فینال جام بیست و سوم راه پیدا کند.

مسعود حجی‌زواره نيز ابتدا پس از یک دور استراحت، مقابل «بريان جوزف» از موريس قرار گرفت و در راند دوم و در دیداری یک‌طرفه مقابل وي با نتیجه 22 بر 0 پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد.

نماینده وزن 74- کیلوگرم ایران در دومین دیدار خود به مصاف «محمد فهیم» از پاکستان رفت و با نتیجه 22 بر 6 توانست این هوگوپوش را مغلوب خویش سازد و در ادامه «دمیر فجزیک» از صربستان، دارنده دو مدال برنز قهرمانی اروپا را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد. وی در چهارمین مبارزه خود مقابل «عیسی سیف» از مصر قرار گرفت و در حالی که در راند دوم 13 بر 5 از حریف جلو بود، با ضربه خطای حریف به صورت خود آسیب دیده و راهی بیمارستان شد و داور نیز نماینده کشورمان را برنده این مبارزه اعلام کرد.

مسعود حجی‌زواره یکی از امیدهای مدال طلای تکواندوي کشورمان برای رسیدن به فینال باید به مصاف «ماکسیم خرامتوکوف» از روسیه، دارنده 3 مدال طلای قهرمانی اروپا و مدال برنز گرندپری می‌رفت، اما با اعلام کمیته فنی، این تکواندوکار جواز حضور در ادامه رقابت‌ها را نيافت و برهمین اساس مدال برنز را کسب کرد.

مسعود حجی‌زواره

 

کد خبر 374424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha