همشهری آنلاین: پلاستیک و فلز که از عناصر سازنده موبایل هستند و از طرفی این مواد بسیار راحت تحت تاثیر آب و هوا رار می‌گیرند.

موبایل

امروزه اکثر اسمارت‌فون‌ها طوری طراحی شده‌اند تا در انواع محیط‌ها کار کنند. برای مثال، گوشی‌های اپل طوری طراحی شده که در محیط‌هایی با دمای بین 0 تا 30 درجه سلسیوس کار کنند.

همانطور که گفته شد، چون جنس ساختار اسمارت‌فون‌ها از فلز و پلاستیک می‌باشد به راحتی در آب و هوای گرم تحت تاثیر قرار می‌گیرند از همین رو اگر اسمارت‌فون در حال کار کردن باشد استفاده از باتری زیاد می‌شود که سبب بالا رفتن دمای گوشی و کند شدن آن می‌شود.

یکی از رایج‌ترین حالاتی که در شرایط آب و هوایی گرم گوشی هنگ می‌کند تابش مستقیم نور خورشید به صفحه نمایش گوشی‌ای که در حال انجام پردازش سنگین مانند اجرا بازی است.

وقتی یکی گوشی داغ می‌کند می‌تواند در شرایط خطرناکی قرار گیرد. دما بالا موبایل باعث صدمه به اعضای درونی، ترک خوردن صفحه نمایش و آتش گرفتن باتری بی‌انجامد.

برای اینکه این اتفاق به وجود نیاید در گوشی‌های مدرن یک سیستم پاسخگوی داخلی نسبت به دما زیاد دارد. این سیستم کاری می‌کند وقتی دما گوشی از حد مجاز بالاتر رود، گوشی را خاموش کند.

منبع: telegraph

کد خبر 374428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha