مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان فضایی ایران به برنامه این سازمان در زمینه تامین منظومه ماهواره ناوبری مختص ایران مشابه GPS اشاره کرد و گفت: این برنامه بلندمدت است و باید شروع شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سازمان فضایی ایران، مجتبي سرادقی معاون فناوری فضایی سازمان فضايي ايران، گفت: طرح پروژه تامین منظومه ماهواره ناوبری مختص ایران مشابه GPS مشخص شده است و امسال باید راهبرد آن به صورت دقیق تدوین و زیر پروژه‌های آن تعریف و اجرا شود.

سرادقی همچنین از برنامه سازمان فضايي ايران براي تبدیل ایستگاه‌های فضایی غیر دایم به دایم در کشور خبر داد و گفت: به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز دایم در شمال شرق و غرب کشور در دست اجرا است.

وی در مورد ترویج علوم فضایی نیز گفت: بخش بزرگی از برنامه‌های ترویج در هفته فضا صورت می‌گیرد که در سال جاری، مسابقه تاس واره (cub sat) که در دنیا به شدت در حال رشد است را در تمامی سطوح دانش‌آموزی تا دانشگاهی به تازگی شروع کرده و به گردآوری ایده‌ها در زمینه استفاده از (cub sat) در فضا می‌پردازیم.

سرادقی با بیان اینکه تا کنون ایده‌های جالبی رسیده که می‌تواند تحولی در زمینه استفاده از ماهواره‌های کوچک و ارزان باشد، افزود: خروجی این مسابقه یک سری ایده است که در مسابقه تاس واره شرکت داده می‌شود. البته باید روی ایده‌ها کار کرد و آن‌ها را به پروژه تبدیل کرد.

وی همچنین با تاکید بر هدف این مسابقه در خصوص گردآوری ایده‌ها و آشنایی سطوح مختلف با توانمندی‌های موجود، به اطلاع‌رسانی در این زمینه در سایت سازمان فضايي ايران اشاره کرد و گفت: این مسابقه طی تفاهم‌نامه‌ای با کمک دانشگاه کاشان انجام می‌شود.

وی در عین حال به پروژه اپسکو برای دانش‌آموزان دبیرستانی اشاره کرد و گفت: اپسکو در مسابقه‌ای از دانش‌آموزان خواسته تا ایده خود نسبت به زندگی در سال‌های بعد توسعه علوم فضایی را در قالب آثار نقاشی، عکس و ویدئو ارائه کنند که با توجه به زمان برگزاری امتحانات پایان سال استقبال خوبی صورت گرفت و از ایران هم ۴ اثر پذیرفته شده که قرار است دانش‌آموزان به چین اعزام شوند.

معاون سازمان فضايي ايران ادامه داد: در چین هم از مجموع آثار، رقابتی بین نمایندگان دانش‌آموزی کشورهای عضو برگزار و چند طرح برتر معرفی خواهند شد که تمام هزینه‌های این پروژه هم به عهده اپسکو است.

کد خبر 374484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha