همشهری آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: در قانون بودجه سال جاری ۸۰ هزارمیلیارد ریال برای انجام ۴۱۱ طرح ملی در حوزه راه و شهرسازی که بیشتر آنها طرح‌های نیمه تمام است، تصویب شد.

ساخت آزاد راه

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی، با اشاره به حجم بالای کار و امکان ایجاد خدمات و اشتغال‌زایی بیشتر با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل به جذب منابع اعتبارات با روش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه پنج هزار کیلومتر آزاد راه و یک‌ هزار کیلومتر شبکه ریلی توسط بخش خصوصی در کشور احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید 470 هزار میلیارد ریال در حوزه ریلی کشور سرمایه‌گذاری شده است، گفت: هم اکنون در این بخش 670 هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راهکارهای مناسبی در قانون برنامه ششم و بودجه سال 1396 منظور شده و امیدواریم در لوایحی که در مجلس در دست تصویب است بخش حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های آن جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

امینی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب اعتبارات لازم اظهار داشت: تاکنون 15 هزار قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه شقوق حمل ‌و ‌نقل به ترتیب با اولویت توسعه ریلی، آزاد‌راه و فرودگاه‌ها منعقد شده است.

کد خبر 374486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha